پنجشنبه 26 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ظريف: در صورت دعوت، در ژنو ۲ مشارکت می‌کنيم

فارس: وزير امور خارجه کشورمان که به پايتخت روسيه سفر کرده است ابراز داشت که در صورت دعوت، ايران در ژنو ۲ مشارکت خواهد کرد.

به گزارش راشاتودی، محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران در مسکو ابراز داشت که ايران در صورت دعوت به ژنو ۲، در اين کنفرانس مشارکت خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ظريف تصريح کرده که اگر ايران توسط دبير کل سازمان ملل متحد به اين مذاکرات دعوت شود، در آن شرکت می‌کند وگرنه در ژنو۲ حضور نخواهد داشت.

سرگئی لاوروف، وزير امور خارجه جمهوری فدراتيو روسيه نيز در ديدار با محمدجواد ظريف، تاکيد کرد که در آستانه مذاکرات ژنو ۲، هيچ پروژه محرمانه‌ای بين ايران، سوريه و روسيه وجود ندارد.

لاوروف تصريح کرد: «امروز با جواد ظريف صحبت کرديم و فردا با وليد معلم گفتگو می‌کنيم. اين بيان‌گر وجود هيچ پروژه سه‌جانبه‌ای نيست. اين سه کشور هيچ موضع منحصر به فردی در خصوص بحران سوريه ندارند.»

از سوی ديگر سرگئی لاوروف ضمن ابراز تعجب از مشروط کردن حضور ايران در ژنو۲ به پذيرش ژنو۱ گفت: پذيرش بيانيه ژنو۱ برای همه شرکت کنندگان در ژنو۲ ضروری است و بيانيه ژنو۱ در واقع زيربنای نشست ژنو ۲ خواهد بود و نفس پذيرش دعوت به حضور در ژنو۲ به معنای پذيرش بيانيه ژنو۱ است.

در همين راستا وزير خارجه ايران ضمن اتفاق نظر با لاوروف بر اين مسئله تأکيد کرد که کشورش هيچ پيش‌شرطی را که برای ديگر کشورهای حاضر در اين نشست مطرح نشده، نخواهد پذيرفت و يادآوری کرد که تهران پيش‌تر از توافق‌هايی که در ژنو۱ به دست آمده بود استقبال کرده است.

محمدجواد ظريف پس از سفر به چهار کشور خاورميانه به مسکو سفر کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016