دوشنبه 30 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدّاح ششلول‌بند و مهاجم "شکوفا" شده است! بهروز ستوده

بهروز ستوده
دولت و رئيس جمهوری که نتواند از امنيت و حقوق شهروندی مردم در مقابل يک مداح مسلح دفاع نمايد و او را به پای ميز محاکمه بکشاند، چگونه می‌تواند از حقوق و منافع ملتی دفاع نمايد؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ويژه خبرنامه گويا

هيچ ترديدی به خود راه ندهيد که در زير سايه رهبر و حکومت فاسد ولايت مطلقه فقيه ، قدرت اراذل و اوباشی از قماش حاج محمود کريمی ، مداح ششلول بند بيشتر از آقای حسن روحانی رئيس جمهور اسلامی است ، اثبات اين مسئله مشکل نيست : در حضور پليس و نيروهای امنيتی ، راه بر رئيس جمهوراسلامی می بندند و به سويش لنگه کفش پرت ميکنند و عليه اش شعار و دشنام ميدهند ، بدون اينکه حتی يکی از اوباش مهاجم دستگير شود ! مداح محمود کريمی که در حقيقت يکی سرکردگان مهاجم به رئيس جمهوراست ، در روز روشن و درمقابل چشمان صدها نفراز مردم تهران ، سرنشينان يک اتومبيل را بگلوله می بندد و ماشين آنان را سوراخ سوراخ ميکند ، بدون اينکه کسی جرأت کند و به او بگويد که بالای چشمش ابرواست . سهل است دستگاه قضائی و امنيتی حکومت اسلامی و رسانه های وابسته به بيت رهبری ، به دفاع از مداح هفت تيرکش برميخيزند و تهاجم مسلحانه او را به دروغ دفاع از خود و خانواده خود ميخوانند !

اينک پس از دوهفته که از ماجرای هفت تيرکشی مداح شرور در اتوبان گذشته و او اطمينان پيدا کرده است که هيچ مجازاتی در انتظارش نيست و ازحمايت و پشتيبانی کامل رهبر و قوه قضائيه و بلندگوهای فاسد رژيم برخوردار است ، دوباره در انظار عمومی ظاهر شده و با وقاحت تمام ، نه تنها خود را مظلوم و بيگناه جلوه ميدهد ، بلکه در اين ميان چيزی هم طلبکارشده است و نشريات و سايت های اينترنتی و خبرگزاريهای خارجی که هفت تير کشی او را در دنيا رسانه ای و افشا کرده اند ، دروغگو و جنجال آفرين ناميده است !

رجانيوز که يکی از بلندگوهای بيت رهبری است چنين مينويسد :

«حاج محمود کريمی مداح اهل بيت (ع) که در جريان حادثه تيراندازی در اتوبان بابايی، چند روزی خبرساز شده بود، سکوت خود را شکست و در مراسم ميلاد حضرت محمد (ص)، سخنانی را پيرامون اين موضوع ايراد کرد. محمود کريمی در گلزار شهدای امامزاده علی‌اکبر چيذر گفت: امام حسن عسکری عليه‌السلام در حديثی می‌فرمايند در مورد آنچه که به تو می‌بندند و تهمتی که به تو می‌زنند، ناراحت مباش ... البته من از اين ماجرا ناراحت نيستم اما دو موضوع را بايد عرض کنم. برای دوستانی که اذيت شدند و شايد دلشان لرزيد، از آنها عذرخواهی می‌کنم چون موضوع من باعث شد که شما ناراحت شويد. از همه دوستانی هم که از دستگاه سيدالشهدا (ع) حمايت کردند علی‌الخصوص از حاج آقا منصور ارضی، حاج سعيد حداديان، حاج محمدرضا طاهری، حاج رضا هلالی و ... تشکر می‌کنم. از قول اهل بيت (ع) تشکر می‌کنم چون آنها پای دستگاه سيدالشهدا (ع) به ميدان آمدند و آن افرادی هم که بی‌اطلاع يک اخباری را منتشر کردند و از من حلاليت خواستند، حلال کردم و از کسی به دل نمی‌گيرم. برای آنهايی هم که دنبال موضوعی گشتند تا جنجال درست کنند، از خداوند متعال طلب مغفرت می‌کنم. »

مداح هفت تيرکش ماجرای حمله مسلحانه و تيراندازی خود را به يک زوج جوان در اتوبان بابائی ، که منجر به شکايت آن زوج جوان از مداح و سپس رضايت دادن آنان شده است را از بيخ و بن منکر ميشود و مدعی ميگردد که چنين تهمتی را به او "بسته اند" و افراد بی اطلاع اخباری را در مورد هفت تيرکشی او منتشر کرده اند ! اين رمال هفت خط با بيشرمی و بی چشم و روئی که در مکتب اهل بيت آخوند فراگرفته است ، چنين وانمود ميکند که گويا کسانی که به او تهمت زده اند با او تماس گرفته و از او حلاليت طلبيده اند ! مداح ششلول بند بيت رهبری ، بجای اينکه از مردمی که در اتوبان بابائی بروی آنان اسلحه کشيده و موجب ترس و وحشت آنان شده است عذر خواهی نمايد ، از همکاران نوحه خوان خويش پوزش طلبی ميکند ! چرا که در ماجرا محمود کريمی بدرستی ماهيت شبکه فاسد نوحه خوان های بيت رهبری که بر جهل و نادانی و خرافه پرستی پاره ای از مردم نادان سوار شده اند و در جمهوری اسلامی به مال و جاه و جلال رسيده اند برملا ساخته است .

مداح مسلح و مهاجم ، محمود کريمی در بخش ديگری از سخنان خود چنين ميگويد :
« يک موضوعی هم درباره خودمان عرض کنم. يک گل را وقتی از يک گلدان کوچک خارج می‌کنند و در يک گلدان بزرگ‌تر قرار می‌دهند ، تا چند روزی پژمرده است . همه فکر می‌کنند که اين گل مرد ولی بعد از ده روز دوباره شکوفاتر می‌شود و چون جايش بزرگ‌تر شده گل اش هم بيشتر خواهد شد. مولا گلدان ما را عوض کرد و اين امتحان و آزمايش من و شماها بود. ما از امثال بی بی سی و راديو اسراييل، توقع رذالت و دروغ داريم. »

لات چاقوکشی که در پرتو توجهات بيت رهبری، ميلياردر شده و در ترافيک اتوبان با اسلحه و تيراندازی بسوی مردم ميخواهد راه خود را باز کند و زودتر به مقصد برسد ، ابلهانه خود را گُلی تصور ميکند که بعد از آن ماجرا گلدانش بزرگتر شده و در نتيجه "شکوفا" شده است و گل های بيشتری هم خواهد داد ! بزرگتر شدن گلدان مداح هفت تير کش ، اينگونه هم ميتوان تعبير کرد که از اين پس وقتی محمود کريمی و ساير اوباشان نوحه خوان عصبانی شوند در پناه حمايت بيت رهبری و قوه قضائيه و نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی ، بجای هفت تير بروی مردم ايران در کوچه و بازار و اتوبان مسلسل خواهند کشيد .

آری در کشوری که رمال ها و نوحه خوان ها و فالگيرها و روضه خوان ها بر سرنوشت ملتی مسلط گردند و تحت توجهات ولی فقيه ، درجايگاه ويژه فراقانونی قرار گيرند ، جامعه در تمام زمينه ها در فساد و تباهی غرق خواهد شد و اميد به اصلاح رژيم فاسد حاکم بر سرنوشت مردم ، اميدی بيهوده خواهد بود .

درست در روزهائی که ماجرای اسلحه کشی مداح کريمی در اتوبان بابائی در صدر خبرهای روز بود ، رئيس ديوان عالی قوه قضائيه جمهوری اسلامی ، آيت الله محسنی گرکانی در خصوص مترقی بودن قوانين جزائی اسلامی و مجازات کسی که برروی مردم اسلحه بکشد و موجب ترس و وحشت مردم گردد ، دريک سخنرانی چنين گفته است :

« افرادی که به روی مسلمانان اسلحه می‌کشند محارب هستند . فقهای اسلام در تعريف محارب گفته‌اند « کل من جرد السلاح لاخافه الناس». هر کس در هر جا به روی مردم برای ترساندن اسلحه بکشد محارب است. و مجازات محارب و مفسدان فی الارض اين است که، کشته شوند يا به دار مجازات آويخته شوند و يا دستان و پاهايشان برخلاف يکديگر قطع شود يا از جايگاه زندگی‌شان تبعيد شوند. اين تنها رسوائی دنيائی آنان است و در آخرت عذابی بزرگ خواهند داشت. » خبرگزاری مهر سه شنبه ۱۷ ديماه ۱۳۹۲

ماده ۸۳ قانون جزای اسلامی : « هر کس که برای ايجاد رعب و هراس و سلب آزادی و امنيت مردم دست به اسلحه ببرد محارب و مفسد فی‌الارض می‌باشد.»

تبصره ۳: « ميان سلاح سرد و سلاح گرم فرقی نيست‌. استفاده از سلاح گرم و سرد برای ترساندن مردم و ايجاد رعب و وحشت در جامعه ، مصداق محاربه و مجازاتش اعدام است »

بنابراين به استناد قانون جزای اسلامی و توضيح رئيس ديوان عالی کشور ، جرم مداح کريمی ، محاربه و مفسد فی الارض است و مجازاتش اعدام . اما همه ميدانيم که حتی آقای روحانی رئيس جمهور کشورهم قادر نيست پرونده هفت تير کشی مداح بيت رهبری را پيگيری کند و لااقل او را ممنوع المداحی نمايد ، و همه ميدانيم که پرونده تيراندازی محمود کريمی بروی مردم مانند پرونده آدم کشی جلاالدين فارسی نخستين کانديد رياست جمهوری اسلامی در زمان خمينی ، و هزاران پرونده قتل و آدمکشی که وابستگان رژيم ولايت فقيه مرتکب شده اند و بی مجازات مانده اند ، مختومه اعلام خواهد شد ! اگر جزاين بود مداح کريمی پس از حمله مسلحانه به مردم در اتوبان ، با افتخار و اطمينان ادعائی بزرگ شدن گلدانش و "شکوفائی" نميکرد!

حرف آخر اينکه ، دولت و رئيس جمهوری که نتواند از امنيت وحقوق شهروندی مردم در مقابل يک مداح مسلح دفاع نمايد و او را به پای ميز محاکمه بکشاند ، چگونه ميتواند از حقوق و منافع ملتی دفاع نمايد؟ شايد کسانی که مشغول بررسی و کنکاش در "منشورحقوق شهروندی" پيشنهادی دولت تدبير واميد اند بتوانند پاسخی مناسب برای اين سئوال بيابند!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016