چهارشنبه 2 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزیر خارجه فرانسه، مذاکره کنندگان دولت سوریه را پرخاشگر و غیرمنطقی خواند

وزیر خارجه فرانسه، دو هیأت نمایندگی دولتی و اپوزیسیون سوریه را با یکدیگر مقایسه کرد و گفت علیرغم موضع مسئولانه و دموکراتیک رهبر ائتلاف اپوزیسیون- احمد جبرا، نمایندگان دولت بشار اسد دست به تعرضات پرخاشگرانه و بی‌منطق و طولانی زده‌اند

به گزارش رادیو فرانسه در حالیکه سخنان ولید معلم- وزیر خارجه دولت سوریه، در محل نشست "مونترو" جو همایش را متنشج کرده است، وزیر خارجه فرانسه طی نطقی خطاب به هیأت نمایندگی دولت سوریه رفتار آنان را بر خلاف بقیه شرکت کنندگان ، پرخاشگرانه و بی‌منطق توصیف کرد.

لوران فابیوس گفت: در حالیکه تمام شرکت کنندگان بر سر این موضوع توافق دارند که یک حکومت انتقالی انتخاب شود، تنها یک «استثنا» در میان شرکت کنندگان وجود دارد و آنهم هیأت نمایندگی دولت سوریه است.

وزیر خارجه فرانسه سپس دو هیأت نمایندگی دولتی و اپوزیسیون را با یکدیگر مقایسه کرد و گفت علیرغم موضع مسئولانه و دموکراتیک رهبر ائتلاف اپوزیسیون- احمد جبرا، نمایندگان دولت بشار اسد دست به تعرضات پرخاشگرانه و بی منطق و طولانی زده اند.

در واقع منظور فابیوس، ولید معلم- وزیر خارجه سوریه بود که مذاکره کنندگان دولت سوریه را که در مقابل او نشسته بودند، «خائن و مأمور بیگانه» توصیف کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ولید معلم همچنین به وزیر خارجه آمریکا- جان کری، اعتراض کرد و گفت جز مردم سوریه کس دیگری نمی تواند درباره بشار اسد تصمیم بگیرد.

لوران فابیوس، رژیم اسد را متهم کرد که با این کارشکنی‌ها عملاً به تقویت تروریست‌ها یاری می رساند.

وزیر خارجه فرانسه در توصیف جو امروز همایش "مونترو" گفت: نمی توان این اجلاس را گفتگوی ناشنوایان نامید چرا که در این جلسه همه می شنوند جز یک هیأت نمایندگی که کور و ناشنواست. او البته اضافه کرد که وضعیت دشواری در پیش داریم؛ نمی توان در انتظار فرشی از گل سرخ بود.

امروز همچنین رهبر حزب دست راستی افراطی فرانسه بنام خانم "مارین لوپن"، در یک مصاحبه مطبوعاتی در پاریس از عدم حضور ایران در کنفرانس "ژنو ٢" اظهار ناخشنودی کرد و گفت سازمان دادن یک کنفرانس برای صلح در سوریه بدون آنکه همه عوامل منطقه ای در آن حضور داشته باشند کار بسیار دشواری است. او گفت دعوت از برخی نیروها و ممانعت از حضور برخی دیگر، این خطر را دارد که نتایج گفتگو مورد توافق همه قرار نگیرد.

خانم لوپن، اظهار عقیده کرد که در سوریه شورشیان از یک پروژه بنیادگرایانه پیروی می کنند که می تواند به قتل عام مسیحیان، علوی‌ها و کردها بیانجامد؛ او تأکید کرد که هم اکنون ٨٠ در صد شورشیان سوریه در کنترل القاعده و نیروهای بنیادگرا هستند .

مارین لوپن، در جریان کنفرانس مطبوعاتی اش بارها به عربستان سعودی حمله کرد و گفت این کشور قلب اتمی اسلام جهانی، قلب هویتی آن و نیز قلب مالی آن است. او از دولت فرانسه انتقاد کرد که از موضع تعرضی عربستان علیه ایران و سوریه دفاع می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016