جمعه 11 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ظریف: با آمریکا ملاقات دوجانبه خواهیم داشت، تیم مذاکره‌کننده ایران تغییرنمی‌کند

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور، نیویورک، وین و ژنو را گزینه‌های میزبانی مذاکرات آینده خواند و گفت: تیم مذاکره‌کننده ایران تغییرنمی‌کند

محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تیم مذاکره‌کننده هسته ایران در مرحله دوم مذاکرات هسته‌ای تقویت می‌شود، گفت: این موضوع مطرح نیست، زیرا تیم مذاکره‌کننده نیازهای کارشناسی خود را با حضور کارشناسان مختلف بر طرف می‌کند.

تیم مذاکره کننده فقط با حضور مشاوران تقویت می‌شود

وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران تغییر نخواهد کرد، افزود: تیم مذاکره‌کننده در مذاکرات آینده حسب مورد و نوع مذاکرات از مشاوران استفاده می‌کند، از این‌رو اگر محور مذاکرات بخش تبادلات بانکی یا فروش نفت باشد، از مشاوران بانکی و مشاوران وزارت نفت استفاده می‌کنیم، بنابر این تیم مذاکره‌کننده تنها با حضور مشاوران تقویت می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نیویورک، ژنو و وین گزینه‌های میزبانی مذاکرات هسته‌ای است

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره برگزاری دور بعدی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 در نیویورک آمریکا، تصریح کرد: هنوز تصمیم در این‌باره اتخاذ نشده است، اما نیویورک یکی از گزینه‌های مطرح شده برای دور بعدی مذاکرات است.

ایران تنها در مقرهای سازمان ملل مذاکره می‌کند

ظریف با اعلام اینکه هم‌اکنون پیشنهادات مختلفی برای میزبانی دور بعدی مذاکرات هسته‌ای مطرح است، افزود: نیویورک، ژنو و وین از مهم‌ترین گزینه‌‎های میزبانی هستند، اما تیم مذاکره‌کننده تنها در مقرهای سازمان ملل مذاکره می‌کند.

ایران در دور بعدی مذاکرات با آمریکا به طور دوجانبه دیدار می‌کند

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال برگزاری نشست‌های خصوصی میان ایران و آمریکا در حاشیه دور بعدی مذاکرات هسته‌ای، گفت: در مذاکرات بعدی با همه اعضای گروه 1+5 هم به صورت گروهی و به صورت دوجانبه و خصوصی نشست‌هایی برگزار می‌شود.

ایران "فعلا" درباره موضوعات دیگر با آمریکا مذاکره نمی‌کند

ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران بعد از حل پرونده هسته‌ای، درباره موضوعات دیگر مورد اختلاف با آمریکا وارد مذاکره می‌شود، تصریح کرد: هم اکنون موضوع مورد بحث میان ایران و آمریکا، پرونده هسته‌ای است و تیم ایرانی فعلا به این موضوع تنها توجه دارد.

اظهارات منفی مقامات آمریکا ضدایران مصرف داخلی دارد

وزیر امور خارجه با اشاره به اظهارات و اقدامات تنش‌زا و منفی مقامات آمریکایی در چند وقت اخیر علیه پرونده هسته‌ای ایران و توافق‌نامه ژنو، گفت: به طور حتم این اظهارات و اقدامات مقامات آمریکایی تنها مصرف داخلی داشته و این مقامات با این‌گونه رفتارها به دنبال رفع مشکلات داخلی خود هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون کنگره آمریکا درباره ایران فشار بسیاری بر دولت اوباما می‌آورد، از این رو اظهارات و اقدامات مقامات آمریکایی برای کاهش این فشارها است، البته موضع ایران در موضوع پرونده هسته‌ای مشخص است.

انتقادات به وزارت خارجه را قبول ندارم اما از نقد استقبال می‌کنم

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور، با اشاره به انتقادات مطرح شده درباره نحوه برگزاری مذاکرات هسته‌ای و اجتناب وزارت امور خارجه از ارائه محورها و اطلاعات توافق‌نامه ژنو، یادآور شد: من انتقادات مطرح شده را قبول ندارم، اما وزارت امور خارجه همیشه از نقد استقبال و استفاده می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016