پنجشنبه 17 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ژنرال السیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می‌شود

تارنمای شبکه الجزیره از تایید حضور ژنرال عبدالفاتح السیسی توسط وی خبر داده است.

به گزارش خبرنامه گویا٬ الجزیره این خبر را به نقل از روزنامه کویتی السیاسه منتشر کرده‌است.

در این شماره پنجشنبه این روزنامه از السیسی نقل قول شده است: "تصمیم اتخاد شده و من باید در برابر خواست مردم برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری تسلیم شوم. با صداقت تمام بگویم: خدا می‌داند که من بار این اعتماد مردم را بر دوش خود حس می‌کنم و امیدوارم دستاوردهایم با رویاهای مردم همخوان شود. بر کسی پوشیده نیست که پس از ناامیدی‌های اخیر آروزها و خواسته‌های مردم بسیار زیاد شده‌است."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از مدت‌ها گمانه‌زنی درباره حضور احتمالی او در قدرت این اولین بار است که شرکتش در انتخابات را تایید می‌کند. شبکه الجزیره معتقد است محبوبیت او در مصر٬ پرجمعیت‌ترین کشور جهان عرب به شدت در چند ماه گذشته و پس از کودتایی که به برکناری محمد مرسی منجر شد افزایش یافته است.

انتخابات ریاست جمهوری مصر قرار است تا اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود.

به نظر می‌رسد٬ در فقدان چهره‌ها و جریان‌های سیاسی که بتوانند السیسی را در انتخابات پیش‌رو به چالش بکشند٬ او از شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات برخوردار است.

اگر او در انتخابات پیروز شود ششمین ژنرالی خواهد بود که بر مصر حکومت کرده است. محمد مرسی تنها رئیس جمهور غیرنظامی مصر تا به امروز بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016