شنبه 19 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خامنه‌ای: منتقدان دولت و منتفدانش را به انصاف فراخواند

رهبر جمهوری اسلامی، منتقدان دولت و همچنین مسئولان دولت را به انصاف و شرح صدر فراخواند و خاطرنشان کرد: دولت، چند ماهی بیش نیست که مسئولیت را به عهده گرفته است، باید به مسئولان فرصت داده شود که کارها را با قدرت به پیش ببرند، ضمن آنکه منتقدین باید در قبال دولت، با شرح صدر برخورد کنند.

به گزارش ایسنا، آقای خامنه‌ای صبح امروز (شنبه ۱۹ بهمن) در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، با ادعای حضور برخی «عوامل دشمن» در داخل کشور، تأکید کرد: نباید با غفلت از این عوامل، اجازه داد که آن‌ها از برخی نقاط ضعف استفاده و در حرکت کشور خلل ایجاد کنند.

وی در این دیدار که به مناسبت بیعت فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با آیت‌الله خمینی در سال ۱۳۵۷، برگزار شد، استقلال و مقابله با قدرتهای مداخله گر و سلطه جو را یکی از پایه‌های اصلی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: اظهارنظرهای بی‌ادبانه مقامات آمریکایی برای همه، مایه عبرت است و ملت ایران باید مذاکرات اخیر و صحبت‌های آمریکایی‌ها را با دقت نظاره گر باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رهبر جمهوری اسلامی، «راز موفقیت و پیشرفتهای ملت ایران» را، ایستادگی و «راز امنیت ملت» را نشان دادن اقتدار ملی دانست و ابراز نظر کرد: یکی از مظاهر اقتدار ملی، اجتماعات عظیم مردم همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین انتخابات گوناگون است و هنگامی که مردم اقتدار ملی را به رخ دشمن می‌کشند، دیگر کاری از دست دشمن بر نمی‌آید.

خامنه‌ای با اشاره به اظهارات و مواضع اخیر مقامات امریکایی مدعی شد: این اظهارات، برای مردم ما مایه عبرت است. ملت ایران مذاکرات اخیر و اظهارنظرهای بی‌ادبانه امریکایی‌ها را زیر نظر داشته باشد، تا همه، دشمن را به خوبی بشناسند.

فرمانده کل قوای ایران با اشاره به تلاش برخی برای «تغییر نظر مردم» درخصوص دشمنی امریکا، خاطرنشان کرد: در همین اظهارات، دشمنیِ دشمن و دورویی او را ببینید. امریکایی‌ها در جلسات خصوصی با مسئولان ما به یک گونه صحبت می‌کنند و خارج از این جلسات، به گونه‌ای دیگر، این‌‌ همان دورویی و نیت سوء و پلید دشمن است که ملت باید این موارد را با دقت نظاره کند.

وی افزود: این مواضع و اظهارنظر‌ها، نشان دهنده درستی‌‌ همان توصیه همیشگی به مسئولان کشور یعنی «لزوم حفظ اقتدار درونی» است و خوشبختانه مسئولان اقتصادی به این نتیجه رسیده‌اند که راه برطرف کردن مشکلات، تقویت ساخت درونی است و مقدمات لازم برای این کار را آغاز کرده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر تأکید کرد: تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور، نگاه به ظرفیت‌های بیشمار درونی است و نه نگاه به بیرون و برداشته شدن تحریم‌ها. به دشمن نمی‌توان چشم دوخت و از دشمن نمی‌توان انتظار داشت.

رهبر ایران همچنین با اشاره به برخی اظهارنظرهای مقامات امریکایی مبنی بر اظهار دوستی با ملت ایران، افزود: آن‌ها در این خصوص نیز دروغ می‌گویند. از یک طرف می‌گویند با ملت ایران دوست هستیم اما از طرف دیگر این ملت را تهدید می‌کنند و انتظار هم دارند که جمهوری اسلامی از قدرت دفاعی خود بکاهد و این، واقعاً تمسخیرآمیز است.

فرمانده کل قوا تأکید کرد: ملت ایران و مسئولان در بخشهای مختلف بویژه نیروهای مسلح، به توفیق الهی، روز به روز قدرت دفاعی خود را افزایش خواهند داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016