یکشنبه 20 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ربوده شدن پنج مرزدار توسط جیش العدل در بلوچستان

جنبش جیش العدل گروه مسلح بلوچ با انتشار تصاویر پنج مرزدار مفقود شده در نوار مرزی بین ایران و پاکستان مسئولیت ربوده شدن این مرزداران را بعهده گرفت. بر طبق گزارش های خبرگزاری فارس و خبرگزاری مهر پنج تن از مرزدارن بلوچ در منطقه جکیگور (از توابع دشتیاری) در شرق چابهار و هم مرز با پاکستان ناپدید شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ویژه خبرنامه گویا

براساس این گزارش، بلافاصله اکیپ‌هایی از مرزبانی استان و قرارگاه قدس با دو فروند بالگرد، برای پیگیری به منطقه اعزام شدند، همچنین دو اکیپ به سرپرستی جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا به استان سیستان و بلوچستان اعزام تا از نزدیک بر عملیات جستجو نظارت نمایند. همچنین روز گذشته ملاقاتی با مرزبانی کشور پاکستان انجام شده چرا که برخی گزارش ها حاکی از آن بود که مرزبانان مفقود شده به آن‌سوی مرز انتقال داده شده‌اند.
jj2Large.jpg
جیش العدل در بیانیه امروز خود اعلام نموده که گردان نظامی مولوی عبدالملک ملا زاده وابسته با این جنبش در غروب روز پنج شنبه ١٧ بهمن ماه سال جاری با حمله به یک ایست بازرسی موفق شدند ٥ تن از نیروهای مرزی را در منطقه کهیر توک دشتیاری (شرق چابهار) پس از محاصره به اسارت خویش در آورند . در این بیانیه جیش العدل به اعدام ١٥ بلوچ در هفته گذشته اشاره می کند، که بر طبق گزارشات در چابهار اعدام شده بودند. عبدالستار دوشوکی مدیر مرکز مطالعات بلوچستان در لندن می گوید گروه مسلح جیش العدل در صبح روز پنج شنبه ١٧ بهمن در طی بیانیه ای مدعی شده بود که اعدام ١۵ زندانى بی دفاع بلوچ در چابهار بی پاسخ نخواهد ماند. این در حالی است که جیش العدل در همان بیانیه مدعی شده بود چند روز قبل از آن در روز ١٣ بهمن تعدادی از نیروهای انتظامی مرزی را در نزدیکی مرز سراوان کشته است. جیش العدل در بیانیه خود علاوه بر انتقامجویی از ١٥ اعدامی بلوچ که بر طبق بعضی از گزارش ها در هفته گذشته صورت گرفته بود، ربودن مرزداران را واکنش به سخنان توهین آمیز آیت الله مصباح یزدی نسبت به خلیفه سوم مسلمانان اهل سنت نیز دانسته است. مقامات جمهوری اسلامی معتقد هستند که این سربازان به آنسوی مرز در پاکستان انتقال داده شده اند، اما تا به اکنون عکس العمل مشخصی در مورد ادعای جیش العدل و انتشار تصاویر مرزداران نشان نداده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016