یکشنبه 20 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پلیس با معترضان به محدودیت اینترنت در استانبول درگیر شد

پلیس استانبول در مقابله با صدها نفر که در اعتراض به محدودیت‌های جدید وضع‌شده بر اینترنت در ترکیه تظاهرات می‌کردند از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش استفاده کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی٬ در مقابل نیز برخی معترضان با پرتاب سنگ و ترقه به نیروهای پلیس، که میدان تقسیم را محاصره کرده بودند، حمله کردند.

معترضان می‌گویند قوانین جدیدی که در مورد اینترنت وضع شده‌اند سانسور دولتی به حساب می‌آید.

به موجب قانون جدید مقام‌های دولتی می‌توانند ظرف چند ساعت وبسایت‌ها را فیلتر کنند و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی را وادارند هویت و اطلاعات مشتریانشان را در اختیار دولت بگذارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اجازه بستن سایت‌های اینترنتی، بخشی از یک طرح کلی درباره اینترنت است که باید به تایید عبدالله گل، رئیس‌جمهوری ترکیه برسد.

بعضی می‌گویند این بخشی از تلاش دولت ترکیه برای خاموش کردن صدای اعتراضی است که در پی رسوایی‌های گسترده مالی اخیر بلند شده است.

فضای سیاسی ترکیه در ماه‌های اخیر و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ملتهب بوده است. تابستان امسال اعتراض‌هایی گسترده در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه جریان داشت، که از اعتراض به تخریب پارک گزی آغاز شده بود.

حدود دو ماه پیش هم مساله فساد مالی گسترده مطرح شد که به برکناری چندین افسر عالی‌رتبه و استعفای چند وزیر انجامید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016