جمعه 25 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
20 بهمن» ربوده شدن پنج مرزدار توسط جیش العدل در بلوچستان
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شرط جیش‌العدل برای آزادی مرزبانان: آزادی ۳۰۰ زندانی سنی

«جیش العدل» اعلام کرد آماده است در مقابل آزادی ۳۰۰ زندانی سنی مذهب در ایران و سوریه، ۵ مرزبان ایرانی را که به گروگان گرفته است، آزاد کند.

«جیش العدل» در بیانیه‌ای در وبلاگ خود، خواسته است ۵۰ عضو این گروه به علاوه۳۰۰ شهروند سنی که در زندان‌های ایران زندانی هستند و همچنین ۵۰ زن سنی مذهب که بنا بر ادعای این بیانیه، در بازداشت سپاه پاسداران در سوریه هستند آزاد شوند.

این گروه اعلام کرده در مقابل، ۵ مرزبان ایرانی را که هفته گذشته آن‌ها را به گروگان گرفته است، آزاد خواهد کرد.

«جیش العدل» جمعه ۱۸ بهمن ماه، پنج مرزبان ایرانی را در مرز جکیگور استان سیستان و بلوچستان، به گروگان گرفت. این گروه شبه نظامی تصویری از این پنج مرزبان منتشر کرد که دست‌هایشان از پشت بسته شده و بر روی زمین نشسته‌اند.

این درخواست «جیش العدل» با مخالفت علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، بروجردی این گروه را «تروریستی» توصیف کرد و گفت: «طرف حساب ما دولت پاکستان است و اگر مذاکره‌ای قرار است انجام شود، خود آن‌ها باید این کار را بکنند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آبان ماه گذشته هم «جیش العدل» مسئولیت قتل بیش از ۱۰ مرزبان نیروی انتظامی ایران را بر عهده گرفت.

در پی آن دادستان زاهدان اعلام کرد که ۱۶ نفر از «افراد شرور که پیش از این حکم اعدام آن‌ها در مراجع عالی قضایی به تایید رسیده بود ولی بنا بر دلایلی اجرای حکم آن‌ها به تعویق افتاده بود» اعدام شدند.

این گروه، روز پنجشنبه 13-2-2014 ویدیویی از مرزبانان ربوده شده در سیستان وبلوچستان را برای العربیه نت ارسال کرده که در آن نشان می دهد مرزبانان ایرانی ضمن پیامی کوتاه از مسئولان جمهوری اسلامی می خواهند که به خواست گروه جیش العدل پاسخ دهند تا آنها بتوانند به "کانون گرم " خانوادهایشان باز گردند.

در ویدیوی ارسالی جیش العدل مرزبانان ایرانی ربوده شده می گویند افراد این گروه به خوبی با آنها رفتار کرده و هیچگونه آسیبی به آنها نرسانده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016