پنجشنبه 1 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنان مديرمسئول "آسمان" پيش از حضور در دادسرای رسانه

ايسنا ـ مديرمسئول روزنامه «آسمان» در پی اتفاقی که برای اين روزنامه پيش آمده، در تاريخ پنج‌شنبه (اول اسفندماه) از طرف رئيس دادسرای رسانه احضار شد.

عباس بزرگمهر - مديرمسئول روزنامه «آسمان» - در گفت‌و‌گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام اين خبر درباره موضوعی که برای روزنامه «آسمان» حادث شده است، توضيح داد: روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن‌ماه در روزنامه آسمان مطلبی منتشر شد که در آن استادان و دانشجويان دهه ۶۰ يادی از همان ايام کرده بودند و خاطرات خود را درباره دهه ۶۰ گفته بودند. در همين ميان دکتر هرميداس باوند درباره بيانيه‌ای که در آن زمان درباره قصاص مطرح شده بود، خاطره‌ای گفته بود. عنوان اين بيانيه، قصاص «غيرانسانی» بود که همين پسوند غيرانسانی مسئله‌ساز شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او ادامه داد: من در نسخه‌ای که برای چاپخانه قرار بود فرستاده شود، اين پسوند را حذف کردم اما متأسفانه بخش فنی روزنامه سهوا نسخه اصلاح‌نشده را برای چاپخانه فرستاده بود. با توجه به اينکه روزنامه ما شماره‌های ابتدايی خود را منتشر می‌کند و امکانات فنی کمی داريم، چنين اشتباهی ممکن است که اتفاق بيافتد.

بزرگمهر با بيان اينکه ما خودمان پس از چاپ و توزيع روزنامه متوجه چنين اتفاقی شديم، تصريح کرد: اولين خبر را در اين‌باره، يکی از خبرگزاری‌ها منتشر کرد که من در تماس با آن خبرگزاری ماجرا را توضيح دادم. اما متأسفانه رسانه‌های ديگر نيز به اين موضوع دامن زدند و موضع گرفتند. برخی، از اين اتفاق به عنوان يک بُل سياسی برای حذف رقيب استفاده کردند. اين در حالی است که من به‌عنوان مديرمسئول روزنامه آسمان، در همان زمان که چنين بيانيه‌ای منتشر شد، جزو مخالفان اين عقيده بودم.

مديرمسئول اين روزنامه تازه منتشرشده درباره موضع‌گيری برخی افراد تصريح کرد: آقای کوشکی در اين زمينه موضع گرفته‌اند و به روزنامه آسمان‌ و سردبير آن حمله کرده‌اند. اين در حالی است که اگر آقای کوشکی جبهه رفته است، من در خط مقدم جنگيده‌ام. اگر او جنگيده است، من شيميايی جبهه هستم که حتی به دنبال دريافت کارت جانبازی نيز نرفته‌ام. آقايان طوری رفتار می‌کنند که گويی آن‌ها امامزاده هستند و ما بچه يزيد.

عباس بزرگمهر درباره جزئيات احضار خود به دادسرای رسانه نيز گفت: ساعت ۱۲ و ۱۵ دقيقه ظهر روز پنجشنبه که من در خارج از شهر تهران بودم، مدير دادسرای رسانه با من تماس گرفت و گفت برای ارائه توضيح به دادسرای رسانه بياييد. من با توجه به اينکه فاصله زيادی با شهر داشتم، درخواست کردم که اين قرار به روز شنبه صبح موکول شود اما نپذيرفتند و من در حال حاضر در حال رفتن به دادسرای رسانه برای ارايه توضيحات هستم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016