سه شنبه 6 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مکالمه تلفنی منتسب به اردوغان؛ مخالفان خواستار استعفای وی شدند

يورونيوز ـ هالوک کوچ، سخنگوی حزب اپوزیسیون مردم جمهوری خواه در پی مکالمه تلفنی که به رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه و پسرش منسوب شده است، خواستار استعفای فوری آقای اردوغان «به خاطر دزدی و رشوه خواری» شد.

در این مکالمه تلفنی که دوشنبه شب بر روی سایت یوتیوب منتشر شد، رجب طیب اردوغان، به پسرش می گوید که مقادیر بسیار عظیم پولی را که در خانه پنهان کرده است در خانه های دیگر افراد خانواده پنهان کند. در پی افشای این مکالمه، آقای اردوغان بلافاصله با مقامات ارشد وزارت اطلاعات ترکیه جلسه ای برگزار کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دفتر آقای اردوغان در بیانیه ای این اتهامات را محکوم کرد و گفت صداها مونتاژ شد و این مکالمه ساختگی است.

این خبر بلافاصله در کل ترکیه پخش شد و این موضوع قرار است در جلسه بعدازظهر پارلمان ترکیه مطرح شود.

یک شهروند استانبولی گفت: «ترکیه قربانی مشکلات داخلی شده است. در مورد صحت این مکالمه، به نظر من درست می آید و معتقدم که ترکیه به سمت مسائل برگشت ناپذیری می رود.»

مرد دیگری می گوید: «من مخالف انتشار مکالمات ضبط شده هستم. چرا این مسئله الان اتفاق می افتد؟ بخاطر اینکه بزودی انتخابات برگزار می شود. این کار خوبی نیست و من متاسفم.»

و شهروند دیگری افزود: «توضیح وقایعی که در چند سال اخیر در ترکیه اتفاق افتاده است، امکان پذیر نیست. در حال حاضر در ترکیه نمی توان به حقیقت پی برد.»

قانون مربوط به کنترل وسیعتر دولت بر اینترنت در ترکیه، از حدود دو هفته پیش در کشور اجرا می شود. به این ترتیب بسیاری از سایت هایی که این مکالمه تلفنی را منتشر می کنند، بلافاصله مسدود می شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016