یکشنبه 29 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گراميداشت ياد هراند دينک روزنامه نگار ارمنی در ترکيه

يورونيوز ـ چند صد نفر از اهل قلم و هنر و نيز از قشرها و گروهها و قوميت های مختلف ترکيه، روز يکشنبه، در استانبول و در هفتمين سالمرگ «هراند دينک» ياد اين روزنامه نگار ارمنی را گرامی داشتند.

گروه موسوم به دوستان هراند در برابر دفتر نشريه آگوس که آقای دينک سردبيرش بود و در سال ۲۰۰۷ ميلادی در برابرش به ضرب گلوله نوجوان ملی گرای افراطی ترک کشته شد، تجمع کرده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنان پلاکاردهايی را در دست داشتند بدين مضمون:«همه ما هراند هستيم، ما ارمنی هستيم.»

گارو پايلان از گروه موسوم به دوستان هراند می گويد:« همه آنها در قتل هراند دينک دست دارند هم دولت موازی، هم دولت حقيقی و هم دولت در سايه، و اکنون همه آنها در کشمکشی بزرگ برای قدرتند. اما در مورد دينک، حرکتی بخود نمی دهند، بلکه تلاششان پوشاندن است. به همين دليل همه آنها مجرمند. آنها هراند را دسته جمعی به ضرب گلوله کشتند و با همديگر مسببان را محافظت کردند و حالا هم با همديگر موضوع را می پوشانند. بنابراين همه آنها مجرمند.»

تابستان سال ۲۰۱۱ ميلادی دادگاهی در استانبول، اوگون ساماس، قاتل روزنامه نگار ارمنی را که در زمانی قتل ۱۷ سال بيشتر نداشت، به بيش از ۲۲ سال زندان محکوم کرد.

هراند دينک زمانی که به قتل رسيد مطلبی در خصوص کشتار ارامنه نوشته بود.

بورا بايراکدار، خبرنگار يورونيوز از استانبول می گويد:«نه تنها ياد هراند دينک هفت سال پس از قتلش گرامی داشته شد بلکه دوستان و همکارانش خواستار اجرای عدالت شدند. آنها نه تنها خواستار محاکمه کسی شدند که ماشه را چکاند بلکه آنهايی نيز که قاتل را ترغيب به چکاندن ماشه کردند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016