شنبه 10 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اخبار تائيد نشده از آزادی مرزبانان ايرانی

خبر آزادی مرزبانان ايرانی گروگان گرفته شده توسط گروه جيش العدل در يک پايگاه خبری محلی به نقل از سخنگوی نيروهای سپاه مرزی پاکستان با واکنش های متعددی مواجه شده و هنوز به صورت رسمی تاييد نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر، ساعتی قبل خبرگزاری دولت به نقل از شبکه خبری دنيا نيوز به نقل از خان وصی سخنگوی نيروهای سپاه مرزی پاکستان گزارش داد که در عمليات امروز نيروهای امنيتی در منطقه تربت ايالت بلوچستان درجنوب غربی اين کشور؛ ۱۱ تبعه ربوده شده خارجی از چنگ تروريست ها نجات داده شدند.

دنيا نيوز پس از آن در خبر فوری گفت: مرزبان ربوده شده ايران نيز در ميان اتباع خارجی آزاد شده در منطقه تربت قرار دارند.

اين خبر درحالی است که يک منبع آگاه در وزرات کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، اين خبر را تکذيب کرد و گفت: تيتر خبر ايرنا اشتباه است و در خبر گفته نشده است که ۵ مرزبانان ايران هم جزء اتباع نجات يافته هستند.

شايد گروگانهای ايرانی آزاد شده مربوط به گروگانهای مواد مخدر باشند و نه مرزبانان ايرانی

همچنين اين منبع آگاه گفت: اين خبر قطعيت ندارد و شايد گروگانهای ايرانی آزاد شده مربوط به گروگانهای مواد مخدر باشند و نه مرزبانان ايرانی.

در همين راستا، الميادين نيز گزارش داد نيروهای امنيتی پاکستان موفق به آزادی پنج مرزبان ايرانی در منطقه تربت ايالت بلوچستان در جنوب غربی اين کشور شدند که در چند هفته گذشته توسط نيروهای القاعده ربوده شده بودند.

بنابراين گزارش، نماينده مردم ايرانشهر، آزادی ۵ سرباز مرزبان ايرانی که بيش از يک ماه پيش توسط گروه جيش العدل به اسارت گرفته شده بود را تاييد کرد.

نماينده ايرانشهر: آزادی سربازان قطعی است، جزئياتش اعلام خواهد شد

محمد سعيد اربابی گفت: آزادی سربازان ايرانی قطعی است اما نحوه و يا جزيياتش تا ساعاتی ديگر مشخص و اعلام خواهد شد.

بر همين اساس يک منبع آگاه در سفارت ايران در پاکستان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آزادی مرزبانان ايرانی گفت: در حال حاضر نمی توانيم اين خبر را تأييد يا تکذيب کنيم .

وی افزود: در تماس با مراجع ذيربط در پاکستان هستيم و در صورتی که آنها خبر را تأييد کردند و يا خبر جديدی به دست آمد اطلاع رسانی خواهيم کرد.

سيد باقر حسينی نماينده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی نيز درباره خبر آزادی مرزبانان ايرانی گفت: بنده برای پيگيری موضوع با مرزبانی تماس گرفتم، آنها گفتند، فعلاً اين خبر را نمی‌توانيم تائيد کنيم.

دادگستری سيستان و بلوچستان: تا اعلام رسمی دولت پاکستان نمی توان اين موضوع را رد يا تائيد کرد

همچنين رئيس کل دادگستری سيستان و بلوچستان حجت الاسلام حميدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اين موضوع از سوی رسانه ها منتشر شده و تا کنون اين موضوع به صورت رسمی از سوی پاکستان به ما اعلام نشده است.

وی افزود: تا اعلام رسمی دولت پاکستان نمی توان اين موضوع را رد يا تائيد کرد.

بنابراين گزارش پنج ديده بان مرزبانی ايران ۱۷ بهمن ماه امسال در منطقه جکيگور استان سيستان و بلوچستان ربوده شدند. گروهک تروريستی موسوم به جيش العدل با انتشار تصاويری مسووليت ربودن اين مرزبانان را برعهده گرفته بود.

پيش از اين مقامات ايران و پاکستان کميته مشترکی به منظور رسيدگی به امور مرزی و تلاشهای مشترک برای يافتن مرزيانان ربوده شده ايرانی در نشست سه روزه کميسيون مشترک مرزی در شهر ˈکويتهˈ مرکز ايالت بلوچستان پاکستان تشکيل داده بودند.

اظهارات سفير ايران در پاکستان درخصوص خبر منتشر شده

عليرضا حقيقيان سفير جمهوری اسلامی ايران در پاکستان در گفتگوبا خبرنگار مهر گفت:بر اساس پيگيری های انجام شده تاکنون هيچ مرجع رسمی پاکستانی آزادی ۵ مرزبان جمهوری اسلامی ايران را تاييد نکرده است.

وی افزود: موضوع همچنان در دست پيگيری سفارت قرار دارد و چنانچه خبر تاييد شده ای به دست آيد اطلاع رسانی خواهد شد.

تروريست ها هم تکذيب کردند

گروهک تروريستی جيش العدل در صفحه توئيتر خود خبر آزادی مرزبانان ايرانی را تکذيب کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016