دوشنبه 12 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مریم شفیع پور، فعال دانشجویی به هفت سال زندان محکوم شد

مریم شفیع پور،فعال دانشجویی و عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی، در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به هفت سال زندان تعزیری محکوم شد.

براساس گزارش رسانه‌های نزدیک به منتقدان حکومت ایران، خانم شفیع پور به جرم "تبلیغ، اجماع و تبانی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران٬ امضا بیانیه‌ها و همکاری با سایت‌هایی که قاضی آنها را غیر مجاز نامید" محکوم به زندان شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سایت کلمه، یکی از اعضای خانواده ی شفیع پور در خصوص وضعیت این زندانی در دوران بازداشتش گفت: "با تمام شکنجه ها و اذیت هایی که در زندان شده بود، او را کتک زده بودند، که در پرونده هم موجود است، به هیچ فعالیت غیر قانونی که مد نظر بازجو ها بود اعتراف نکرده است. هیچ اطلاعاتی وجود ندارد و تنها آنها در پی گرفتن اعتراف دروغ از مریم هستند."

یک منبع آگاه در خصوص آزار واذیت این دانشجو در دوران بازجویی پیشتر به سایت کلمه گفته بود: "بازجو در بخشی از پرونده مریم نوشته که به طور ناخودآگاه خواسته به صندلی مریم لگد بزند که به کمر و پهلوی او خورده است. خود مریم در ملاقات های کابینی پس از آنکه دوران بازجوییش تمام شده به خانواده اش گفته که مورد ضرب و شتم قرار گرفته است ولی خانواده از ترس‌شان که مبادا وضعیتش بدتر شود اطلاع رسانی نکردند."

مریم شفیع‌پور، پنجم مردادماه امسال و پس از حضور در دادسرای شماره دو شهید مقدس در زندان اوین، به دستور بازپرس این شعبه بازداشت شد و بیش از دو ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوین گذراند، او از روز هشتم مهرماه به بند زنان این زندان منتقل شد.

این دانشجوی اخراجی رشته‌ی مهندسی کشاورزی دانشگاه بین‌المللی قزوین، اولین دانشجوی بازداشت شده پس از انتخاب شدن حسن روحانی به ریاست جمهوری است.

مریم شفیع‌پور در سال ۸۹ نیز از سوی دادگاه انقلاب قزوین به خاطر فعالیت‌های دانشجویی و وبلاگ‌نویسی به زندان محکوم شده بود.

وی از جمله اعضای ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در جریان انتخابات مناقشه‌برانگیز خردادماه سال ۸۸ بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016