دوشنبه 25 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيهوشی مريم شفيع پور در زندان و انتقال وی به بهداری

خبر دريافتی ـ در طی هفته گذشته مريم شفيع پور در بند نسوان زندان اوين چند بار دچار تپش قلب می شود. تا اينکه چندبن مرتبه ضربان قلب آن به ۱۴۰ عدد در دقيقه می رسد و يکبار نيز به طور کامل بيهوش می شود که بلافاصله به بهداری زندان منتقل می شود. پزشک مقيم در بهداری در آن زمان عنوان می کند که مريم شفيع پور نياز فوری به "ام آر آی" دارد ولی دستور پزشک با بی توجهی مسوولان زندان مواجه می شود. علاوه بر اين مريم شفيع پور که از چند هفته پيش از درد شديد دندان رنج می برد تا کنون موفق به معاينه توسط دندان پزشک نشده است و از درمان دندان وی ممانعت به عمل آمده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيش از اين، تاريخ جلسۀ دوم دادگاه اين فعال دانشجويی محروم از تحصيل زندانی، روز چهارشنبه يازدهم ديماه برابر با اولين روز سال ميلادی ۲۰۱۴ در شعبه‌ی پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی ابوالقاسم صلواتی عنوان شده بود.

جلسۀ اول دادگاه خانم شفيع پور در روز ۲۹ مهرماه (۲۱ اکتبر) در همين شعبه برگزار شده بود.

يک منبع نزديک به خانوادۀ مريم اتهامات واردشده از سوی دادگاه به وی “واهی” و “بی‌اساس” خوانده است و با تاکيد بر اين‌که در پرونده‌ی او هيچ‌گونه “مدرک” و “مستندی” وجود ندارد لجبازی بازجويان در روند پروندۀ مريم را مشهود دانست. پيش از اين آقای محمود شفيع پور پدر مريم در گفتگو با سايت کلمه گفته بود:"نوع پرونده سازی، اتهامات وارده و برخوردی که با مريم شده دقيقا شبيه رفتار نيروهای امنيتی در سال ۸۸ است و گويی اين پرونده از آن سال جا مانده باشد که اين گونه برخورد می کنند."

منبع نزديک به خانوادۀ خانم شفيع پور ابراز داشت: با وجود اينکه او از نظر جسمی لاغر و ضغيف شده است و در زندان يکبار نيز بيهوش شده است و اخيرا نيز دندان درد وی تشديد شده است ولی او همچنان از روحیۀ بالايی برخوردار است و هيچ يک از اتهامات خود را قبول نکرده است.

گفتنی است مريم شفيع‌پور، روز پنجم مردادماه امسال و پس از حضور در دادسرای شماره دو “شهيد مقدس” در زندان اوين، به دستور بازپرس اين شعبه بازداشت شد و بيش از دو ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوين که زير نظر وزارت اطلاعات اداره می‌شود، سپری کرد. او از روز هشتم مهرماه به بند زنان اين زندان منتقل شد .اين دانشجوی اخراجی رشته‌ی مهندسی کشاورزی دانشگاه بين‌المللی قزوين، اولين دانشجوی بازداشت شده پس از انتخاب شدن آقای آقای حسن روحانی است. او در سال ۸۹ نيز از سوی دادگاه انقلاب قزوين به خاطر فعاليت‌های دانشجويی و وبلاگ‌نويسی به يک سال حبس تعليقی به مدت ۵ سال محکوم شد. وی از جمله اعضای ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در جريان انتخابات مناقشه‌برانگيز خردادماه سال ۸۸ بود. در شرايطی که بازداشت خانم شفيع پور وارد ماه پنجم خود شده است و انتظار می رفت تا ايشان بعد از جلسه دادگاه اول آزاد شوند وی در وضعيت بلا تکليفی به سر می برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016