دوشنبه 12 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۱۹ فروردين، محاکمه مامور متهم در پرونده ستار بهشتی

تهران – ايرنا – دادگاه مامور پليس فتا در پرونده ستار بهشتی به اتهام قتل شبه عمد، ۱۹ فروردين ماه سال ۹۳ در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت برگزار می شود.

«گيتی پور فاضل» وکيل مدافع اوليا دم ستار بهشتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حقوقی و قضايی گروه اجتماعی ايرنا افزود: دادگاه برای اوليا دم ستار بهشتی احضاريه ای ارسال و خواستار حضور آنان در جلسه دادرسی اين پرونده شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وکيل مدافع اوليا دم ستار بهشتی با بيان اينکه پيشتر موکلانش در اعتراض به تشخيص قتل شبه عمد در اين پرونده از پيگيری آن انصراف داده بودند، گفت: اوليا دم ستار بهشتی معتقد به قتل عمد در اين پرونده هستند و قتل شبه عمد را قبول ندارند.

پرونده ستار بهشتی توسط شعبه اول بازپرسی دادسرای جنايی تهران برای رسيدگی به اتهام قتل شبه عمد مامور پليس فتا به شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت ارسال شده است.

ستّار بهشتی وبلاگ نويس ايرانی است که ۹ آبان ماه سال گذشته توسط پليس فتا به اتهام اقدام عليه امنيت ملی دستگير شد و سه روز پس از بازداشت يعنی ۱۳ آبان ماه درگذشت.

پس از فوت ستار بهشتی با شکايت اولياء دم، پرونده ای با اتهام قتل عمد تشکيل شد اما شعبه اول بازپرسی دادسرای جنايی تهران، مرگ ستار بهشتی را قتل شبه عمد تشخيص داد که وکيل مدافع اوليای دم ستار بهشتی به اين مساله اعتراض کرد و پرونده برای رفع اختلاف به شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کيفری کارکنان دولت ارجاع شد.

پس از چند مرتبه رفت و آمد پرونده بين دادسرا و دادگاه، دادگاه مرگ ستار بهشتی را شبه عمد تشخيص و آن را به دادسرای جنايی ارجاع داد.

در نهايت پرونده رسيدگی به پرونده ستار بهشتی با اتهام قتل عمد بسته شد و دادسرا از خانواده او خواست برای پيگيری اتهام قتل شبه عمد شکايت جديدی ارايه کنند که اوليا دم ستار بهشتی در نامه ای به دادستانی تهران از اين کار خودداری کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016