پنجشنبه 15 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استکهلم: روز جهانی زن ـ ميزگردی با شرکت کريستينا فلورين، تينا روزنبری و مهرداد درويش پور، ۸ مارس

نطق های تاريخی جنسيتی و سياست جنسی زنان در سوئد
ميزگردی با شرکت پژوهشگران کريستينا فلورين، تينا روزنبری و مهرداد درويش پور

شنبه ۸ مارس در خانه فرهنگ استکهلم ساعت ۱۵ طبقه پنجم
برگزارکننده: مجله فرهنگی فمينستی بانگ

مجله فرهنگی فمينيستی سوئدی بانگ روز جهانی زن را در خانه فرهنگ در مرکز شهر استکهلم جشن می گيرد. درميان برنامه های گوناگون و متنوع که در طی روز جريان دارد، ميزگردی نيز در ساعت ۱۵ بعد از ظهر برگزار می شود که به باز خوانی و گفتگو درباره ۳ نطق تاريخی زنان سوئد در باره سياست های جنسيتی و جنسی اختصاص دارد.

نخست بيانکا کرونلف و ايدا علی ليندکويست سه نطق تاريخی مبارزه زنان برای حق رای برابر در سال ۱۹۱۰، جبهه لزبين ها در دهه ۷۰ و سخنرانی فاطمه شاهين دال در آغاز قرن بيست و يکم در پارلمان سوئد (که مدت کوتاهی پس از آن توسط پدر خود به قتل رسيد) را بازخوانی خواهند کرد. سپس ميز گردی با شرکت پژوهشگران فمينيست کريستينا فلورين، تينا روزنبری و مهرداد درويش پور برگزار خواهد شد تا درباره اهميت تاريخی اين سخنرانی های زنان، تحولات جنبش فمينيستی، طنز و جديت، نظريه ميان برشی و کوير فمينيسم و گذشته و آينده آن گفتگو شود. اين ميزگرد توسط کلارا آرن بری يکی از مولفان کتاب "متن های کليدی سياسی زنان" اداره می شود. برای اطلاع از کل برنامه به لينک زير رجوع کنيد.

http://www.bang.se/debatt/fira-8-mars-med-bang-2014-02-21



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016