شنبه 17 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چین با هرگونه تحریم علیه روسیه مخالفت کرد

به گزارش خبرگزاری شین هوا از پکن، ˈکین جانگˈ سخنگوی وزارت خارجه چین جمعه در یک گفت وگوی کوتاه خبری گفت که چین همیشه مخالف هرگونه اقدام برای اعمال تحریم یا تهدید به تحریم در روابط بین المللی بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین این سخنان را در واکنش به پرسشی درمورد موضع چین در قبال اظهارات برخی مقامات آمریکا و اتحادیه اروپا بود که تهدید به تحریم روسیه را برای آنچه دخالت نظامی در اوکراین خوانده می شود، مطرح کرده بودند.

کین گفت : کشورش امیدوار است تمامی طرف ها اقدام هایی را درجهت جلوگیری از تشدید تنش بیشتر صورت داده و به منظور یافتن یک راه حل سیاسی برای این بحران همکاری کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به طرح پارلمان کریمه برای برگزاری یک همه پرسی درمورد باقی ماندن به عنوان بخشی از اوکراین یا پیوستن به روسیه ، از تمامی طرف های درگیر خواست تا در چارچوب قانون عمل کرده و با گفت وگو و مذاکره در جهت حل مسالمت آمیز این مساله بکوشند.

براساس این گزارش، تحولات سیاسی اخیر در اوکراین که به روی کارآمدن دولت جدید در این کشور منجر شد، مسکو و کشورهای غربی را رویاروی یکدیگر قرار داد.

ازسوی دیگر پارلمان محلی شبه جزیره ˈکریمهˈ نیز در مصوبه ای خواستار الحاق این منطقه به روسیه شد که این اقدام با واکنش منفی ˈکی یفˈ و کشورهای غربی همراه بود.

کشورهای غربی روسیه را به مداخله نظامی در شبه جزیره کریمه متهم می کنند ولی مسکو این اتهامات را رد می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016