چهارشنبه 28 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واردات نفت چين از ايران از مرز ۵۰۰ هزار بشکه در روز گذشت

پکن - ايرنا - آمار روز چهارشنبه اداره کل گمرک چين نشان می دهد که اين کشور در ماه فوريه امسال روزانه بيش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت از ايران وارد کرده است.

به گزارش ايرنا، اداره کل گمرک چين اعلام کرد اين کشور در ماه گذشته ميلادی روزانه ۵۰۲ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت از ايران خريداری و وارد کرده است.

اين در شرايطی است که ميزان واردات نفت چين از ايران در ماه ژانويه سال جاری ۵۶۴ هزار و ۵۳۶ بشکه در روز بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چين در سال ۲۰۱۳ ميلادی روزانه بيش از ۴۲۸ هزار بشکه نفت از ايران وارد می کرد اما پس از توافق ژنو بتدريج بر واردات نفت چين از ايران افزوده شده است.

شرکت ˈجوهای جنرونگˈ از شرکت های مهم نفتی چين اعلام کرده است واردات نفت چين از ايران در سال ۲۰۱۴ ميلادی بيشتر خواهد شد زيرا شرکت های نفتی در حال امضای قراردادهای بزرگتری برای خريد نفت از ايران هستند.

هند هم اعلام کرده است در ماه گذشته ميلادی از ايران روزانه ۳۰۴ هزار و ۲۸۶ بشکه نفت وارد کرده است.

هند دومين خريدار بزرگ نفت ايران است و ايران همچنان سومين صادرکننده بزرگ نفت دنيا به چين محسوب می شود.

کره جنوبی نيز اعلام کرد که در ماه فوريه ۲۱۴ هزار و ۲۸۶ بشکه نفت در روز از ايران خريداری کرده است که بخشی از آن برای ماه مارس است . اين رقم در مقايسه با دوره مشابه سال گذشته دو برابر شده است.

ژاپنی ها در ماه ژانويه و فوريه به ترتيب روزانه ۲۱۰ هزار و ۵۱۷ و ۱۴۰ هزار بشکه نفت از ايران خريده اند . ميانگين خريدهای نفتی ژاپن از ايران ۱۷۷ هزار بشکه نفت در روز در سال ۲۰۱۳ بوده است.

آمار نشان می دهد که فروش نفت ايران به هند، چين، کره و ژاپن روزانه به بيش از يک ميليون و ۱۶۰ هزار بشکه رسيده است که از ميزان مورد نظر غرب فراتر رفته و به اين ترتيب کشورهای آسيايی از تحريم ها عبور کرده و خواستار تقويت روابط با ايران بويژه در عرصه انرژی شده اند.

گزارش ها حاکی است که کشورهای آسيايی از جمله ترکيه از ماه نوامبر به اين طرف پايبندی خود را به تحريم ها نشان نداده اند و واردات نفت ترکيه از ايران از ۱۰۵ هزار بشکه در ژانويه به بيش از ۱۱۷ هزار بشکه در روز در فوريه فزونی گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016