یکشنبه 3 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علم‌الهدی: مارکسیست‌ها رفتار احمدی‌نژاد را تغییر دادند

حمد علم‌الهدی٬ امام جمعه مشهد گفته «رفت و آمد‌های زیاد» محمود احمدی‌نژاد با مارکسیست‌ها و کمونیست‌ها باعث شد تا وی مقابل رهبر جمهوری اسلامی بایستد.
آقای علم‌الهدی این مطلب را در گفتگو با خبرگزاری «نسیم» بیان کرده و افزوده «برخی ارتباطات خارجی احمدی‌نژاد با کشورهایی که ریشه مارکسیستی و کمونیستی داشتند و رفاقت و رفت و آمدهایی که با آن‌ها داشت، خواه ناخواه در روحیه وی تاثیر گذاشت و کم کم ایشان قدرت خودش را باور کرد.»

منظور وی از این روابط٬ دوستی نزدیک محمود احمدی‌نژاد با هوگو چاوز٬ رئیس جمهوری پیشین ونزوئلا و برخی رهبران دیگر کشور‌های آمریکای لاتین است.
احمدی‌نژاد همان‌طور که علم‌الهدی نیز گفته تاثیر فراوانی از چاوز گرفت و تلاش می‌کرد در برخی مناسبات سیاسی همچون وی عمل کند.

امام جمعه مشهد افزوده احمدی‌نژاد بعد از این تاثیر‌پذیری «گمان برد که نباید تابع هیچ امر و نهی و نصیحتی باشد و این نحو باورکردن قدرت، منشأ همه خرابی‌ها شد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علم‌الهدی اضافه کرده موضع‌گیری رئیس دولت دهم در برابر علی خامنه‌ای «بار دادن به جریان‌های ضد ارزشی و لائیک» و «برخورد لجوجانه با نظام» باعث شد زندگی مردم ایران به هم بریزد.

وی همچنین اظهار کرده «جدی نگرفتن مدیریت اجتماعی - سیاسی»٬ «طرد کردن نیروهای کاملا دلسوز و مخلص» و «واگذار کردن قدرت به یک جریان انحرافی» باور افراد متدین به دولت احمدی‌نژاد را تضعیف کرد.

علم‌الهدی در بخش دیگری از این گفتگو به پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ اشاره کرده و گفته «رای آقای روحانی نه رای آقای هاشمی بود و نه رای اصلاح طلبان.»

وی افزوده «آقای روحانی وقتی رای آورد، برخی جریان‌های سیاسی رای ایشان را مصادره کردند؛ یعنی آن چیزی که نباید انجام می‌شد انجام شد و این مصادره هم مصادره ناحقی بود.»

امام جمعه مشهد همچنین گفته کسانی که روحانی را مصادره کردند در پی «انفعال مجلس» وارد بدنه اجرایی کشور شده‌اند.

وی اظهار کرده «این بی‌بصیرتی‌ها و بی‌توجهی‌ها و غفلت‌ها تا به اینجا یک سری جریان‌های ضد ارزشی را روی کار آورده است که دارند با این دولت معامله رحم اجاره‌ای می‌کنند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016