دوشنبه 4 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هند آماده پرداخت بهای نفت ايران به يورو است

دهلی نو- هند آماده پرداخت بهای کل نفت وارداتی خود از ايران به صورت ارز يورو است .

به گزارش ايرنا، هند درحال حاضر ۴۵درصد از قيمت نفت وارداتی خود را ازايران به روپيه و ۵۵ درصد مابقی را به دلار پرداخت می کند.

روزنامه انگليسی زبان ˈتلگرافˈ چاپ کلکته روز دوشنبه به نقل از منابع وزارت نفت هند نوشت که دهلی نو آماده پرداخت قيمت نفت خام به ايران به هر ارز مورد نظر تهران بعد ازدريافت يک درخواست رسمی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



اين منابع که نامی از آنان برده نشده افزود: دهلی نو از سرگيری مذاکرات بين مقام های ايران و گروه ۱+۵ برای دستيابی به يک توافق جامع در مورد برنامه هسته ای را با دقت زير نظر دارد.

صادرات نفت هند از ايران درماهها اخير افزايش يافته است .

روزنامه تلگراف همچنين افزود: محسن قمصری رييس امور بين الملل شرکت ملی نفت ايران گفته که هندی ها خواهان افزايش واردات نفت هستند و ما ازاين موضوع در صورت دريافت قيمت نفت به يورو درحساب های خود استقبال می کنيم.

قبل از اعمال تحريم های يک جانبه غرب ، حجم واردات نفت خام هند از ايران در طول سال مالی ۲۰۱۰-۲۰۰۹ به ۲۱ ميليون تن بالغ شد ولی بتدريج به ۱۳ميليون تن در طول سال مالی ۲۰۱۳-۲۰۱۲ تنزل کرد.

واردات نفت خام هند از ايران درطول ماه ژانويه سال جاری ميلادی در مقايسه با آخرين ماه سال ۲۰۱۳ (دسامبر) دو برابر افزايش يافت.

براساس آمار منتشره واردات نفت خام هند از ايران از روزانه ۱۸۹ هزار بشکه در طول ماه دسامبر سال ۲۰۱۳ به ۴۲۱هزار بشکه در طول ماه ژانويه سال ۲۰۱۴ افزايش يافت.

ايران در ماه ژانويه سال ۲۰۱۴ برای اولين بار از ماه مارس سال ۲۰۱۲ تاکنون به صورت دومين صادر کننده نفت به هند درآمد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016