پنجشنبه 7 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نخست وزير عراق نسبت به احتمال به تعويق افتادن انتخابات هشدار داد

رادیو بین المللی فرانسه ـ نوری المالکی، نخست وزير عراق روز چهارشنبه نسبت به احتمال به تعويق افتادن انتخابات در اين کشور هشدار داد.

آقای مالکی ضمن اينکه از کميسيون عالی انتخابات عراق درخواست کرد درباره تصميم استعفای خود تجديد نظر کند، از نمايندگان پارلمان نيز تقاضا کرد قانون انتخابات را اصلاح کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز سه شنبه گذشته، ٩ عضو کميسيون انتخابات عراق در اعتراض عليه يکی شرايط پيش بينی شده در قانون انتخابات يعنی الزام « خوشنام » بودن نامزدان از کميسيون استعفا دادند.

گزارش شده است که يک کميته متشکل از قضات، با اتکا به شرط يادشده نامزدی چندين تن از مخالفان آقای مالکی از جمله وزير پيشين دارايی عراق در انتخابات آينده را رد کرده اند.

اين در حاليست که پارلمان عراق، از کميته قضات خواسته است که تنها نامزدی افراد دارای « برگه سوء پيشينه» را رد کند.

منابع ديپلماتيک گفته اند احتمال کمی وجود دارد که نمايندگان پارلمان با استعفای کميسيون انتخابات موافقت کنند زيرا رعايت زمان برگزاری انتخابات يعنی ٣٠ آوريل، يکی از اولويتها در اين کشور بشمار می رود.

با اين حال آقای مالکی، نخست وزير عراق هشدار داد در صورتيکه کميسيون انتخابات بر استعفای خود پافشاری کند در آنصورت انتخابات به تعويق خواهد افتاد.

ناظران می گويند انتخابات امسال برای آقای مالکی از اهميتی فوق العاده برخوردار است آنهم در شرايطی که از سال ٢٠٠٨، عراق با موجی از خشونتهای بی سابقه روبرو است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016