یکشنبه 17 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روحانی: راهی جز اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها نداریم

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، ۱۶ فروردین ماه طی سخنرانی برای معاونین و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی گفت «راهی جز اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی رایانه‌ها نداریم» و «هیچ ملاحظه و رویدادی بر آن تاثیر نخواهد داشت».

پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهوری ایران از قول آقای روحانی نقل کرده است که «دولت تصمیم دارد اجرای قانون را گام به گام به پیش برده و به نتیجه برساند و هیچ ملاحظه و رویدادی از قبیل برگزاری انتخابات و غیره در تداوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تأثیر نخواهد داشت و من شخصا همه مسئولیت‌های اجرای این قانون را بر عهده گرفته‌ام».

رئیس‌جمهوری ایران در عین حال ابراز امیدواری کرده است که در سال جدید خورشیدی تورم در ایران به ۲۵ درصد برسد.

او البته گفته «برخی دوستان معتقدند این رقم حتی پایین‌تر هم خواهد بود».

به گفته رئیس‌جمهوری ایران طی هفت ماه گذشته -از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم- «ثبات و آرامش خوبی» در اقتصاد ایران ایجاد شده است.

او در عین حال کاهش تورم را در صورتی ممکن می‌داند که در عرصه اقتصاد «رونق ایجاد شود» و روابط با دنیا به سمت تعامل جدی برود «که علائم آن نیز ظاهر شده است».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به تازگی صندوق بین‌المللی پول نیز در گزارشی گفته است رشد اقتصادی ایران در سال گذشته میلادی (۲۰۱۳) منفی یک ممیز هفت درصد بوده و افزوده است که علائمی از ثبات در آن مشاهده می‌شود.

صندوق بین‌المللی پول برای نمونه به ارزش برابری ریال در مقابل دلار و نیز نرخ تورم دوازده ماه منتهی به ژانویه سال جاریه میلادی اشاره کرده که به ۲۹ درصد کاهش یافته است.

البته این نهاد بین‌المللی تاکید کرده است که چشم‌انداز کوتاه‌مدت اقتصاد ایران -زمانی که هنوز تحریم‌ها علیه ایران وجود داشته و احتمال افزایش درآمدهای نفتی چندان روشن نیست- در هاله‌ای از ابهام است. [جزئیات بیشتر در مورد گزارش صندوق بین‌المللی پول را بخوانید]

کارشناسان نیز در گفت‌وگو با رادیو فردا مسائلی مانند تحریم‌ها، تورم و رکود، بهبود روابط اقتصادی بین‌المللی و راه افتادن اقتصاد ایران با تغییرات ساختاری را از جمله مهم‌ترین چالش‌های دولت حسن روحانی در سال جاری خورشیدی ارزیابی می‌کنند.

بنا بر تصویب کمیسیون مجلس ایران، آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها برای ابتدای سال جاری خورشیدی تعیین شده بود.

بنا بر این تصمیم قرار است درآمدهای دولت از محل هدفمندسازی یارانه‌ها سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته اما از شیب تند افزایش قیمت‌ها جلوگیری شود.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، نیز در سخنرانی خود ابراز امیدواری کرده است که با «شیب نرمی» که بر اجرای این قانون اعمال می‌شود «تاثیر ناگهانی و شدیدی در زندگی مردم بروز نخواهد کرد».

همزمان هیئت دولت ایران در مصوبه‌ای، برای ثبت اطلاعات غیرواقعی در برگه‌های درخواست یارانه نقدی جریمه وضع کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر براساس این مصوبه در صورت ارائه اطلاعات نادرست اقتصادی از سوی متقاضیان، یارانه دریافتی باید به دولت بازگردانده شود و فرد خاطی تا سه برابر میزان یارانه دریافتی جریمه خواهد شد.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها پیش‌تر اعلام کرده بود که ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی از بیستم تا آخر فروردین ۹۳ و بر اساس عدد سمت راست شماره ملی افراد انجام می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016