پنجشنبه 21 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"روسيه قصد بر هم زدن معامله کالا – نفت با ايران را ندارد"

• معاون وزير امور خارجه روسيه تهديدهای آمريکا مبنی بر اعمال تحريم‌های بيشتر در صورت امضای قرارداد تهاتری نفت بين ايران و روسيه را رد کرده و گفته کشورش مصمم است مبادلات تجاری با ايران را افزايش دهد.

دویچه وله ـ يک ديپلمات بلندپايه روس روز چهارشنبه (۲۰ فروردين / ۹ آوريل) اخطارهای آمريکا درباره معامله کالا در برابر نفت بين روسيه و ايران را به شدت رد کرد و گفت روسيه مرعوب اين تهديدها نمی‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايران و روسيه در حال مذاکره بر سر قراردادی هستند که امکان مبادله نفت با کالا بين دو کشور تا ارزش ۲۰ ميليارد دلار را فراهم می‌کند. کاخ سفيد اعلام کرده که اين قرارداد، نقض تحريم فروش نفت ايران است و دو سناتور آمريکايی خواسته‌اند در صورت عقد اين قرارداد، تحريم‌های لغوشده عليه ايران دوباره از سر گرفته شوند.

سرگئی ريابکوف، معاون وزير امور خارجه روسيه، به خبرگزاری ريانووستی گفته افزايش مبادلات تجاری بين ايران و روسيه يک روند طبيعی است که از نظر اقتصادی و سياسی مشکلی برای هيچ کشوری ايجاد نمی‌کند.

وی همچنين اظهار داشته: «روسيه قصد دارد معاملاتش با ايران را گسترش دهد و تهديدهای آمريکا درباره اعمال تحريم‌های بيشتر را رد می‌کند. ما معتقديم تحريم‌های يک طرفه آمريکا صرف نظر از اينکه عليه چه کشوری اعمال شود، غير قانونی است و ما اين وضعيت را رد می‌کنيم».

جان کری، وزير امورخارجه ايالات متحده، گفته اگر قرارداد مبادله نفت با کالا بين ايران و روسيه امضا شود، واشنگتن می‌تواند تحريم‌های بيشتری را عليه ايران اعمال کند.

در صورت امضای اين قرارداد بين ايران و روسيه، اين کشور روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت از ايران وارد خواهد کرد. وزير نفت ايران امضای اين قرارداد را نه رد و نه تاييد کرده است.

روسيه چنين قراردادی را خلاف تحريم‌های سازمان ملل عليه ايران نمی‌داند. اين در حالی است که بر اساس توافق ژنو، ايران تنها مجاز است به شش کشور چين، هند، ژاپن، کره جنوبی، تايوان و ترکيه نفت بفروشد. توافق ژنو از ماه ژانويه تا پايان ماه ژوئيه سال جاری معتبر است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016