پنجشنبه 21 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييسی: اتهام بهاييان دستگير شده جاسوسی است

معاون اول قوه قضاييه گفت: بهائيانی که در ايران مورد محاکمه قرار گرفته اند نه به خاطر بهايی بودن بلکه به اتهام جاسوسی و ارتباط با رژيم غاصب صهيونيستی دستگير و محاکمه شده اند.

حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسی روز پنجشنبه در حاشيه همايش مديران ثبت اسناد و املاک در مشهد به خبرنگاران اظهار کرد: هرچند ما بهائيت را به عنوان يک دين نمی شناسيم و براساس مستندات تاريخی جريان بهائيت را يک جريان دست ساخته انگليس می دانيم، اما اتهام بهائيانی که دستگير و محاکمه شده اند، جاسوسی برای رژيم اشغالگر قدس بوده است.

وی اظهار داشت: واقعيت بهانه ای که امروز اتحاديه اروپا به عنوان مساله حقوق بشر مطرح کرده آن است که اينک نظام جمهوری اسلامی در جايگاه مدعی قرار دارد.

وی گفت: اتحاديه اروپا بايد عملکرد مغرب زمين را بررسی کند زيرا نظام سلطه و حکومت های غربی از ديدگاه ما در جايگاه متهم هستند.

حجت الاسلام رئيسی افزود: فهرست بلندی از نقض حقوق بشر از سوی حکومت های مختلف در اروپا بويژه ايالات متحده آمريکا داريم به طوريکه رفتار آنان با مردم خودشان، رفتار فرانسوی ها در کشورهای آفريقايی و نيز رفتار آنان در زندان ها، همه از موارد بسيار روشن نقض حقوق بشر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: مستندات بسيار قابل توجه ای وجود دارد که کشورهای غربی بر روی بخشی از مردم آفريقا واکسن ها و داروهای خود را آزمايش کرده و می کنند و نيز مستند قوی که اخيرا از صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران نيز پخش شد خود نمونه ای از اين نقض حقوق بشر است.

وی ادامه داد : آنان حتی به مردم خود رحم نمی کنند و از برخی سربازان آمريکايی تعهد می گيرند که اگر هر آزمايشی روی آنان شد شکايت نکنند که اين ها از موارد روشن نقض حقوق بشر است.

معاون اول قوه قضاييه افزود: ما معتقديم تمام هدف اتحاديه اروپا از طرح اين مباحث آن است که ما از مبنای اساسی خود که اسلام است دست برداريم، همان گونه که امام راحل فرمودند: ˈدعوای اساسی ما و غرب بر سر اسلام استˈ.

وی با تاکيد بر اينکه نظام جمهوری اسلامی بر اجرای احکام اسلام پايبند است و تحت هيچ شرايطی اجرای احکام نورانی اسلام را که بعنوان يک وظيفه قانونی، شرعی، انقلابی و مبنای انقلاب اسلامی است، کنار نمی گذارد، تصريح کرد: چه غربی ها بپسندند و چه نپسندند، در اجرای احکام اسلام به هيچ عنوان ترديد نخواهيم کرد.

وی با بيان اينکه يک دادگاه بين المللی عادلانه در جهان وجود ندارد که تحت اشراف نظام سلطه نباشد گفت: اگر چنين دادگاهی ايجاد شود می توان فهرست بلند و کيفرخواست جامعی از موارد نقض حقوق بشر در غرب تهيه و ارائه کرد.

حجت الاسلام رئيسی افزود: با اين حال مسوولان ما از جمله رهبر معظم انقلاب و ساير مقامات کشور در داخل و عرصه بين المللی اين موارد را مطرح کرده اند اما جايی که به صورت عادلانه به اين موارد رسيدگی شود، وجود ندارد.

وی گفت: اميدواريم مجامع بين المللی به اين نتيجه برسند که برای کنترل کشورهای زورگو در جهان به دادگاه عادلانه ای نياز داريم.

وی اظهار داشت: امروز راه برخورد با اقدامات غربی ها، پيشرفت، مقاومت، ايستادگی و افزايش اقتدار است و نسخه اين اقتدار هم آن گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اقتدار در سه حوزه علم و فناوری، اقتصاد و فرهنگ می باشد که نسخه نجات بخش کشور است.

اين مسوول قضايی ادامه داد: ما در حوزه علم و فناوری پيشرفت های خوبی داشتيم اما در اقتصاد و فرهنگ بايد گام هايی اساسی با همکاری قوای سه گانه در تمام سطوح و مديريت های کشور برداشته شود.

حجت الاسلام رئيسی تاکيد کرد: تحقق شعار امسال هم در گرو تلاش يک بخش نيست و همه اقشار و گروه ها و دستگاه ها بايد در يک حرکت پيگير و هماهنگ برای تحقق اين شعار تلاش کنند.

وی گفت: در اين راستا همکاری سه قوه و هم افزايی و پيوند بين ملت، دولت، حکومت و نظام از ضروريات است و دستگاه قضايی بصورت قانونمند از حرکت هايی که در جهت تحقق اين شعار باشد، حمايت می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016