چهارشنبه 20 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس قوه قضاييه: بهاييت ساخته‌ غربی‌هاست، اروپايی‌ها به دنبال تعميم بی‌بند و باری جنسی

فارس ـ رئيس قوه قضاييه، قطعنامه اخير پارلمان اروپا عليه جمهوری اسلامی ايران را محکوم کرد و گفت: اين قطعنامه هيچ ارزشی ندارد و محل اعتنا نيست مگر از اين حيث که يک بار ديگر خوی استکباری غربی‌ها را آن هم در شرايطی که مدعی مذاکره جدی با جمهوری اسلامی ايران هستند، نشان داد.

به گزارش خبرنگار قضايی فارس، به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشريفات قوه قضاييه آيت الله آملی لاريجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضايی قطعنامه اخير پارلمان اروپا را دخالت آشکار در امور داخلی ايران و برخاسته از خوی استکباری کشورهای اروپايی عليه کشورهای مستقل دانست و با اشاره به اينکه صدور چنين قطعنامه‌ای آن هم در خلال روند مذاکرات جدی ايران و کشورهای اروپايی نشان می دهد آنها نمی‌توانند به راحتی از خوی استکباری و سلطه‌گری خود دست بردارند، گفت: اروپايی‌ها متأسفانه همچنان سخنان سخيف خود عليه مردم و نظام جمهوری اسلامی ايران را تکرار می‌کنند و توجهی به پاسخ‌های مستدل ندارند و در قطعنامه اخير نيز ادعاهايی يک طرفه و بدون توجه به پاسخ‌های مکرر مسئولان نظام جمهوری اسلامی را مطرح کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



رئيس قوه قضاييه سپس به مواردی از هجمه‌های پارلمان اروپا در قالب قطعنامه اخير عليه جمهوری اسلامی ايران اشاره کرد و از جمله عبارات به کار رفته در اين قطعنامه درباره انتخابات رياست جمهوری را توهين به نظام و ملت بزرگ ايران برشمرد و گفت: انتخابات رياست جمهوری ايران بحمدا... با شور و شعور بالايی برگزار و رئيس جمهور محترم انتخاب شد، حال اروپايی ها ادعا کردند که اين انتخابات با معيارها و استانداردهای پارلمان اروپا همخوانی نداشته است.

آملی لاريجانی در پاسخ به اين ادعای پارلمان اروپا تأکيد کرد: نظام جمهوری اسلامی ايران و مردم مسلمان اين کشور قطعاً خواهند گفت که شما بيخود کرده‌ايد که چنين استانداردهايی داريد و قصدتان تحکيم و تحميل معيارهای خودتان بر کشورها و ملت های ديگر است.

وی با تأکيد بر اينکه تلاش دولت های اروپايی برای تحکيم و تحميل خواسته‌ها و معيارهای ليبرالی خود بر ملت های ديگر، يک اقدام ضدحقوق بشری است، به ادعای اعدام افراد زير ۱۸ سال در ايران اشاره و تصريح کرد: در جمهوری اسلامی ايران به هيچ وجه اعدام افراد زير ۱۸ سال وجود ندارد و اين ادعا از سوی پارلمان اروپا کاملاً دروغ است.

آملی لاريجانی خطاب به اعضای پارلمان اروپا و با تأکيد بر اينکه « چرا ادعاهای دروغين خود را مدام تکرار می‌کنيد تا آن حد که ظاهراً باورتان هم شده است » از آنان خواست اگر در ادعای خود درباره اعدام زير ۱۸ ساله‌ها در ايران صادق هستند، چرا اسامی اين افراد را اعلام نمی‌کنند.

رئيس قوه قضاييه در ادامه به ادعاهای مربوط به سرکوب‌های مبتنی بر محدوديت‌های مذهبی، قومی و جنسيتی در جمهوری اسلامی ايران اشاره کرد و گفت: در کشور ما پيروان اديان ديگر در کنار مسلمانان زندگی می‌کنند و همينطور برادران اهل سنت با برادران شيعه زندگی می‌کنند و هيچ تعرضی به آنان نشده و نمی شود.

وی با اشاره به اينکه غربی‌ها به دنبال طرح ادعاهای کذب درباره دين‌های خودساخته‌ای مانند بهاييت در ايران هستند اظهار کرد: بهاييت دين ساختگی غربی‌ها برای بهم ريختن کشورهای اسلامی است با اين حال در جمهوری اسلامی ايران هيچ تعرضی به بهاييان به صرف بهايی بودن نشده است و آنچه صورت گرفته برخوردهای قضايی با کسانی بوده که برای بيگانگان جاسوسی کرده‌اند و يا برخلاف امنيت ملی اقدام نموده‌اند.

آملی لاريجانی سپس به تلاش گسترده زنان و حضور موثر آنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و حتی سياسی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ايران نظام حقوقی خاص خود را مبتنی بر دين مبين اسلام بنا نهاده و طرح مسائلی بدون دليل و برهان درباره تفاوت‌های حقوقی ميان زنان و مردان از جمله در مباحث مربوط به ارث و نفقه نشان از تلاش برای تحميل ارزش‌های غربی بر يک جامعه اسلامی است که مردمانش تعاليم نورانی اسلام را پذيرفته‌اند و در برهه‌ها و صحنه‌های مختلف از جمله در عزاداری‌های محرم و شب‌های قدر و مراسم اعتکاف پايبندی و عشق و علاقه و التزام به دينشان را نشان داده‌اند.

رئيس قوه قضاييه اشاره و تأکيد پارلمان اروپا بر آزادی‌های جنسی را تلاشی برای گسترش افسارگسيختگی جنسی و تحميل آن بر کشورهای ديگر به ويژه کشورهای اسلامی توصيف کرد و افزود: آنان به دنبال تعميم بی‌بند و باری جنسی و حتی تحميل و بی‌بند و باری در هم‌جنس گرايی هستند و اينها مسائلی است که با الگوی زندگی اسلامی و انسانی سازگار نيست.

وی تناقض‌ در گفتار و رفتار غربی‌ها درباره حقوق بشر را کاملاً مشهود اعلام کرد و گفت: برخی کشورهای اروپايی درحاليکه خودشان به زور و با خشونت وحتی با کمک محاکم و دادگاه‌های خود، حجاب از سر دختران معصوم برمی‌دارند و يا با اظهار نظر‌ راجع به هولوکاست برخورد قضايی می‌کنند و جنايات آنان در گوانتانامو و ابوغريب در مقابل ديدگان جهانيان مطرح است، چگونه خود را مدعی و مدافع حقوق بشر و آزادی می‌دانند در حاليکه در واقع از نفاق و دورويی خود دفاع می‌کنند .

آملی لاريجانی تحريم‌های غربی عليه ايران را اقدامی ضدحقوق بشری دانست و تأکيد کرد: اين تحريم‌ها که دربرگيرنده تحريم های دارويی نيز بوده حتی اگر برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ايران نيز باشد نشان می‌دهد که حقوق بشر ابزاری در دست شماست که از آن برای پيشبرد مقاصد سياسی خود استفاده می‌کنيد.

وی افزود: از مسئولان ديپلماسی کشور و خصوصاً وزارت خارجه می‌خواهيم پاسخ های محکمی به اين ادعاها بدهند؛ البته جناب آقای دکتر ظريف پاره‌ای جهت‌گيری‌های خوب هم داشته‌اند و کشورهای اروپايی نيز بايد بدانند که مردم و مسئولان ما با چنين رويکردی و قطعنامه‌هايی اجازه داير کردن دفتر در تهران به آنان نخواهد داد.

رئيس قوه قضاييه در پايان با تبريک آزادی مرزبانان ايرانی خواستار تلاش دستگاه های مربوطه برای مشخص شدن سرنوشت پنجمين مرزبان ايرانی، همچنين محدود کردن فضا برای تکرار نشدن رفتارهای خشن اشرار عليه امنيت کشور شد.

اين گزارش حاکی است در جلسه امروز مسئولان عالی قضايی بحث و بررسی درباره آيين نامه جمع‌آوری و استنادپذيری ادله الکترونيکی موضوع ماده ۵۴ قانون جرايم الکترونيکی ادامه يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016