یکشنبه 24 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
22 فروردین» پیکر ریچارد فرای، سرگردان میان ایران و تاجیکستان
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه موسوی بجنوردی و دخالت خامنه‌ای در موضوع ریچارد فرای

ف.م.سخن - خبرنامه گویا

ریچارد فرای هرگز تصور نمی کرد موضوع دفن او در ایران به بحران در حد سران کشور و شخص سید علی خامنه ای کشیده شود. آقای کاظم موسوی بجنوردی رییس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و یکی از مهم ترین و نامی ترین شخصیت های فرهنگی کشور در نامه ای خطاب به حسن روحانی از او خواسته است تا ترتیب حمل پیکر استاد فرای به ایران داده شود و از آن پس٬ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی مسوولیت دفن او را در اصفهان بر عهده گیرد و مجلس یادبودی برای آن زنده یاد برگزار کند و کتاب یادنامه ای نیز انتشار دهد. در پایان نامه٬ با زبانی نسبتا تند از روحانی خواسته شده است که پاسخ این نامه را خیلی سریع بدهد.

اگر موضوع فرای در دوران احمدی نژاد پیش می آمد، با قاطعیت می توان گفت که تاکنون پیکر فرای، هم به اصفهان حمل شده بود و هم در کنار زاینده رود دفن شده بود. حسن روحانی به مانند محمد خاتمی، و بر خلاف احمدی نژاد، اهل درگیری با تندروها نیست. اسناد بسیاری از او در دست است که تندروها اگر اراده کنند، آن ها را افشا خواهند کرد. لذا روحانی به شکل کجدار و مریز با تندروها برخورد می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بعد از تحریکات کیهان که انعکاس دهنده ی افکار موجودی فرصت طلب و پارانویایی به نام پیام فضلی نژاد است و تظاهرات اراذل حکومتی در اصفهان و سخنان زشت و سخیف امام جمعه ی اصفهان٬ و در نهایت ورود سید کاظم موسوی بجنوردی و مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی به معرکه ی دفن پیکر فرای٬ این موضوع تبدیل به نوعی درگیری آشکار جناح های مختلف حکومت شده است و به لحاظ اهمیت نظر آقای بجنوردی و احتمال واکنش تند او که قطعا به زیان جمهوری اسلامی و شخص خامنه ای خواهد شد٬ باید منتظر باشیم تا خامنه ای به اراذل حکومتی دستور عقب نشینی و به امام جمعه اصفهان و اراذل کیهانی دستور سکوت بدهد تا دامنه ی این درگیری ها گسترده تر نشود.

bojnoordiFrye1.jpg

آقای کاظم موسوی بجنوردی به حق در دوره ی اخیر یار و یاور اهل فرهنگ ما بوده اند و به رغم اسلامی بودن مرکزشان و نگاه دشمنانه به مخالفان و منتقدان خارج از کشور٬ امکانات بسیاری برای تحقیق محققان و استادان بزرگ ما فراهم آورده اند. ایشان برای این استادان صرف نظر از طرز تفکر سیاسی شان قدر و احترام بسیار قائل شده اند و مدت هاست شریعتمداری و پیام فضلی نژاد در صدد فتح این مرکز آبرومند علمی هستند تا آن را تا سطح کیهان تنزل دهند. باید ببینیم موسوی بجنوردی به عنوان وصی پروفسور فرای٬ برای دفن پیکر او تا چه اندازه در مقابل خامنه ای توانایی ایستادگی خواهد داشت.

گزارش تکمیلی: نامه ی اول سید کاظم موسوی بجنوردی که مشخص بود با شتاب و بدون رنگ و لعاب های معمول نامه های اداری نوشته شده بود٬ در سایت «دبا» به نامه ای ملایم تر تبدیل شده است که ما هر دوی آن را برای مطالعه خوانندگان در این جا قرار می دهیم. در این فاصله و بعد از ۱۱ روز از سرگردان ماندن پیکر ریچارد فرای در سردخانه ایالت ماساچوست٬ همسر ایرانی وی برای محل دفن پیشنهاد دیگری داده است و آن نارنجستان قوام شیراز است.

نامه ی اول:
http://www.cgie.org.ir/fa/news/10803

نامه ی دوم:
http://www.cgie.org.ir/fa/news/10861

تصویر نامه ی اول در صورت حذف از سایت:

bojnoordiFrye.jpg


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016