پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هند ۱.۶۵ ميليارد دلار از طلب نفتی ايران را می‌پردازد

خبرگزاری رويترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد: هند قرار است تحت توافق هسته‌ای مقدماتی، ۱.۶۵ ميليارد دلار طلب نفتی ايران را ظرف سه ماه آينده بپردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دولت هند از پالايشگاه‌های اين کشور خواسته نخستين سهم از طلب ايران را تا اواسط ماه مه پرداخت کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته سه منبع آگاه، پالايشگاه‌های هندی هر سه سهم پول نفت ايران (که هر سهم ۵۵۰ ميليون دلار است) را در صورتيکه پرداخت آن مورد موافقت آمريکا و اتحاديه اروپا قرار بگيرد، تسويه خواهند کرد.

همچنين به گفته يکی از اين منابع، سهم هر شرکت بايد مشخص شود.

ايران تاکنون ۲.۵۵ ميليارد دلار از درآمدهای نفتی بلوکه شده را در پنج سهم دريافت کرده است که چهار سهم آن از سوی ژاپن و يک سهم ديگر از سوی کره جنوبی بوده است.

بر اساس اين گزارش، ايران از هند درخواست کرده طلب نفتی اين کشور را به حساب بانک مرکزی ايران در بانک مسقط عمان واريز کند.

پنج پالايشگاه هندی مجموعا ۳.۶ ميليارد دلار به شرکت نفت ايران بدهکارند.

به دنبال تحريم‌های مالی که در سال ۲۰۱۲ عليه ايران وضع شد، کانال‌های بانکی برای انتقال پول نفت ايران بسته شد و مانع دسترسی کشور به درآمدهای نفتی شد.

خريداران هندی نفت ايران ۴۵ درصد از پول نفت را به روپيه پرداخت کرده‌اند که ايران از آن برای واردات کالا از هند استفاده کرده است.

خريد نفت ايران از سوی هند ۴۳ درصد در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ افزايش يافت و هشدار آمريکا به اين کشور برای نگه داشتن وارداتش در سطح مشابه اواخر سال ۲۰۱۳ که ۱۹۵ هزار بشکه در روز بود را به دنبال داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016