چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

التهاب آفرينی "گروه‌های خاکستری" در بازار؟!

روزنامه جهان صنعت در گزارشی از نقش آفرينی گروه های خاکستری سياسی و اقتصادی در بازار بورس ايران خبر داد. اين روزنامه عملکرد اين گروه ها را عامل سقوط بازار بورس در هفته های اخير معرفی کرده است.

به گزارش فرارو، سقوط بازار بورس در هفته های اخير و افزايش قيمت دلار در روزهای اخير باعث شده است که گمانه زنی هايی درباره چرايی اين دو اتفاق صورت گيرد. در اين بين برخی تحليل ها از نقش آفرينی تخريبی گروه هايی خارج از دولت حکايت دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



روز دوشنبه روزنامه شرق در گزارشی از انتشار شايعه‌ای درباره ورود يک نهاد غير دولتی و خودروسازان به بازار ارز خبر داده است.

روزنامه شرق تاکيد کرد که اين شايعات "نامستند" است و با هدف "تحريک بازار" منتشر می شود.

در کنار انتشار شايعاتی درباره ورود يک نهاد غير دولتی به بازار ارز، روز يکشنبه معاون اول رييس جمهور سخنان درباره نقش آفرينی عواملی خارج از دولت در بازار بورس مطرح کرد.

اسحاق جهانگيری در اين باره گفت: «در چند روز گذشته به دليل تصميماتی که در جايی خارج از دولت گرفته شد شاخص بورس رو به کاهش رفت.» او همچنين تاکيد کرد که "عده ای از کاهش شاخص بورس ابراز خوشحالی کردند."

برخی رسانه ها اين سخنان را افشاگری توصيف کردند. روزنامه جهان صنعت در اين باره نوشت: «بورس به ميدان تازه بحران‌سازی برای دولت حسن روحانی تبديل شده است که البته با اقدام سريع وزير اقتصاد فعلا اولين بحران و چالشی که می‌رفت برای دولت گران تمام شود در نطفه مهار شد.»

جهان صنعت با تيتر "بورس در کنترل گروه‌های فشار؟" به رمز گشايی سخنان معاون اول رييس جمهور پرداخت و از نقش آفرينی گروه‌های "خاکستری سياسی و اقتصادی" در اين باره خبر داد و نوشت: «گروه‌های خاکستری حاضر هستند تا با به چالش کشيدن نهادهای اقتصادی سرمايه‌پذير همانند «بورس، ارز، طلا، مسکن و...» عملکرد سياهی را از دولتی که حتی يک‌سال از فعاليت آن نمی‌گذرد برای مردم به نمايش بگذارند.»

بنا به نوشته جهان صنعت، "اگر کمی عميق‌تر به کدهای افشاگرانه معاون اول رييس‌جمهور توجه کنيم به قدرت و تاثيرگذاری گروه‌های خاکستری بيش از پيش ايمان می‌آوريم."

جهان صنعت نوشت: «بورس به علت تجميع حداقل ۷ تا ۱۰ ميليون سهامدار حقيقی و حقوقی در بازارهای «اوراق، کالا، بورس و انرژی» هميشه گزينه مناسبی برای التهاب‌آفرينی است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016