پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تلاش روحانی برای رفع حصر موسوی و کروبی

صدای آمریکا - یک روز پس از انتشار خبر انتقال میرحسین موسوی به بیمارستان، سخنگوی دولت اعلام کرد که دولت برای رفع حصر تلاش می كند اما رسانه ای کردن آن، شاید به هدفی که داریم کمک نکند.

میرحسین موسوی یکی از نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ روز سه شنبه به دلیل ناراحتی قلبی به بیمارستان منتقل شده است. وی بیش از سه سال است که به همراه همسرش زهرا رهنورد در حصر خانگی بسر می برد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمدباقر نوبخت روز چهارشنبه در پاسخ به پرسشی در باره نتایج تلاش دولت برای رفع حصر گفت: دولت و شخص رئیس جمهور جهت حمایت و حقوق شهروندی همه افراد چه افرادی که آزادانه در جامعه حرکت می کنند و چه کسانی که در زندان هستند تلاش خواهند کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در مورد مسئله رفع حصر نگاه دولت برای مردم و اصحاب رسانه پوشیده نیست اما پیگیری این مسئله در بخشی از موارد خارج از اختیار دولت است با این حال این موضوع در حال انجام است اما اگر لزوماً بخواهیم این مسئله را در مصاحبه های مختلف اطلاع رسانی کنیم، شاید به هدفی که داریم کمک نکرده باشیم.

رفع حصر از موسوی و همسرش، و همینطور مهدی کروبی، دیگر نامزد معترض به انتخابات ۸۸ که او هم از سال ۸۹ در حصر خانگی است، یکی از خواسته های اصلی فعالان سیاسی و حقوق بشری و گروه های حامی حسن روحانی است.

سخنگوی دولت همچنین درباره وضعیت پیگیری حوادث بند ۳۵۰ اوین توسط دولت گفت: البته قوه قضائیه از جایگاه خود پیگیر این مسئله است و رئیس جمهور نیز به دلیل مسئولیت‌هایی که در قانون اساسی برای او در نظر گرفته شده، دستور رسیدگی به این مسئله را داد.

نگرانی فرزندان از سلامت والدین
از سوی دیگر دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در گفت و گو با وبسایت کلمه اعلام کرده اند که به شدت نگران وضعیت سلامتی پدر و مادرشان هستند.

به نوشته کلمه، نرگس موسوی معتقد است که شرایط حصر سلامت پدرش را به خطر انداخته است.

او با بیان اینکه به سلامت «زندان اختر» (محل نگهداری میرحسین موسوی) مشکوک هست گفت هیچکس نمی داند در آن سوی دیوارها چه خبر است: «حس من این است در این خانه یک آلودگی خاصی وجود دارد که پدر و مادر ما را به این روز انداخته است.»

زهرا، دختر دیگر موسوی نیز معتقد است که در رسیدگی به مشکل جسمی پدرش تعلل شده است. وی گفت که مشکلات اخیر پدرش مربوط به روز جمعه بوده اما معاینه وی روز یکشنبه انجام شد و روز سه شنبه به بیمارستان منتقل شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016