شنبه 13 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ناظران بازداشت‌شده اروپا در شرق اوکراین آزاد شدند

خبرگزاری‌‌ها از آزادی ناظران نظامی اروپا در شرق اوکراین خبر می‌دهند. ناظران این سازمان در ماه آوریل توسط جدایی‌طلبان طرفدار روسیه دستگیر شده بودند. رهبر شبه‌نظامیان طرفدار روسیه در اسلاویانسک این خبر را تأیید کرده است.

به گزراش دویچه وله به نقل از خبرگزاری روسی ایتارتاس روز شنبه (۳ مه/ ۱۳ اردیبهشت) از آزادی ناظران نظامی بازداشت‌شده سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در شرق اوکراین خبر داد.

ایتارتاس این خبر را به نقل از ویاچسلاو پونوماریف، شهردار خودخوانده اسلاویانسک و رهبر شورشیان جدایی‌طلب این شهر منتشر کرده است.

خبرگزاری آلمان نیز در خبر کوتاهی با اتکا به اطلاعات منتشره در خبرگزاری ایتارتارس نوشت، ناظران نظامی آلمان و سایر کشورها که چندین روز است در شرق اوکراین در بازداشت به سر می‌برند آزادی خود را بازیافتند.

این خبرگزاری افزوده که هنوز هیچ منبع رسمی این خبر را تأیید نکرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لوکین: تمامی آنها آزاد شدند

رویترز با تکیه به خبر منتشره در خبرگزاری روسی ریانووستی نوشت، ناظران نظامی اروپا که توسط جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین دستگیر شده بودند در شهر اسلاویانسک آزاد شدند. ریانووستی این خبر را با استناد به اظهارات فرستاده ویژه روسیه به شرق اوکراین منتشر کرده است. ولادیمیر لوکین گفت: «آنها همه آزاد شدند....آنهایی که در فهرست من بودند.»

خبرگزاری فرانسه نیز می‌نویسد، ولادیمیر لوکین اظهار داشت: «همه ۱۲ نفری که در فهرست من بودند آزاد شدند.»

ناظران بین‌المللی سازمان امنیت و همکاری اروپا روز جمعه (۲۵ آوریل/ ۵ اردیبهشت) در شرق اوکراین توسط شبه‌نظامیان طرفدار روسیه دستگیر شدند. آن‌ها از سوی شبه‌نظامیان به "جاسوسی برای ناتو" متهم شده‌ بودند.

یکی از این ناظران که تابعیت سوئدی دارد و بیمار بود، پیش از این در روز یک‌شنبه (۲۷ آوریل) آزاد شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016