یکشنبه 14 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تسنیم: سه نامزد تائید صلاحیت شده سوریه معرفی شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دادگاه عالی قانون اساسی سوریه صلاحیت بشار اسد، ماهر حجار و حسان النوری را برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری سوریه تایید کرد.

دادگاه عالی قانون اساسی سوریه با اشاره به رد صلاحیت سایر داوطلبان نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور تاکید کرد که امکان اعتراض برای رد صلاحیت‌ شدگان وجود دارد.

بشار حافظ الاسد در سال 1965 در شهر دمشق به دنیا آمد. بشار پس از تمام کردن مدرسه رشته پزشکی در دانشگاه دمشق را انتخاب کرد و در سال 1988 فارغ‌التحصیل شد و در بیمارستان نظامی مشغول به کار شد. وی سپس در سال 1992 برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و در سال 1994 موفق به اخذ مدرک تخصصی چشم پزشکی گردید. او علاوه بر زبان عربی، به زبان‌های انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی تسلط دارد. اسد در سال 2000 رئیس جمهور سوریه شد و در سال 2007 دوباره به این سمت انتخاب شد.همسر بشار اسد، اسماء نام دارد و دارای سه فرزند می‌باشد. بشار اسد پس از به قدرت رسیدن، سعی کرد تا اقتصاد بسته سوسیالیستی سوریه که در زمان پدرش، حافظ اسد ساخته شده بود را به یک اقتصاد باز و غیر سوسیالیستی تغییر دهد.


حسان عبد الله النوری متولد 1960 در شهر دمشق. وی طی سال‌های 2000 تا 2002 وزیر مشاور دولت در امور توسعه اداری بود. النوری اکنون رئیس ابتکار ملی برای تغییر (مخالف) است. وی از نمایندگان پارلمان سوریه در دوره نهم و دبیر اتاق تولید و صنعت است.

وی مدرک کارشناسی ارشد خود در مدیریت عمومی را از دانشگاه «ویسکانسن» آمریکا و مدرک دکترایش را از در همین رشته از دانشگاه «کندی» d دریافت کرد تا پس از آن در دانشگاه روح القدس لبنان مشغول به تدریس شود.

از دیگر سمت‌های حسان عبد الله النوری ریاست دانشکده فنی و حرفه‌ای خاورمیانه و مرکز مطالعات بازاریابی و اداری MMC و مدیریت مرکز مطالعات مشاوره توسعه اداری و افزایش توانمندی‌ها معروف به MDCCB ژنو است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنین مشاور بین المللی مرکز مشاوران بین المللی آمریکاست و وزیر مشاور در امور رشد و توسعه اداری و نیروی کار و پارلمان است..وی متاهل و دارای 5 فرزند است.


ماهر عبد الحفیظ حجار 46 ساله متولد 1968 در شهر حلب. دارای مدرک مطالعات عالی زبان‌شناسی از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه حلب. وی در سال 1984 به عضویت حزب کمونیست سوریه در آمد و اکنون دبیرکل حزب «اراده مردمی» است.

ماهر الحجار به عنوان اولین نامزد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه ثبت نام کرد وی از معارضان داخلی سوریه به حساب می آید.

وی از سال 1948 عضو حزب کمونیست سوریه بوده سپس دبیرکل اندیشکده حلب شد و در سال 2000 از حزب کمونیستی سوریه جدا شد و به صورت موقت یک مرکز برای کمونیست ها در حلب ایجاد کرد.

وی در سال 2003 به همراه تعدادی از رهبران کمونیست « کمیته وحدت ملی کمونیست های سوریه را تشکیل داد و یکی از رهبران آن بود.

حجار در سال 2007 در شهر حلب در انتخابات پارلمانی سوریه شرکت کرد ولی در این انتخابات پیروز نشد و رسما به نتایج انتخابات اعتراض کرد و در سال 2012 بار دیگر کاندید شد و در بین کاندید های مستقل رتبه دوم را به دست آورد و به پارلمان راه پیدا کرد.

حجار متاهل و دارای یک دختر است و در سال 1968 دیپلم مطالعات زبانشناسی از دانشکده ادبیات وعلوم انسانی دمشق گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، انتخابات ریاست جمهوری برای سوری‌های مقیم خارج از کشور روز چهارشنبه 28 ماه می (7 خرداد) سال 2014 از ساعت هفت صبح تا ساعت هفت عصر به وقت محلی شهری که در آن سفارتخانه و شهروندان سوری قرار دارند برگزار خواهد شد.

در خود سوریه انتخابات ریاست‌جمهوری در روز سه شنبه سوم ژوئن (13 خرداد) سال 2014 از ساعت هفت صبح تا ساعت هفت عصر به وقت محلی برگزار خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016