سه شنبه 16 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
21 فروردین» گزارش گاردین از افزایش هزینه «عشق» در ایران
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاهش ثبت ازدواج و افزایش طلاق و زاد‌ و‌ ولد در ایران

بر اساس آمار سال ۱۳۹۲، میزان ثبت ازدواج نسبت به سال پیش از آن روندی کاهشی و آمار طلاق و میزان زاد و ولد در ایران روندی رو به افزایش داشته است. در پی سیاست‌های افزایش جمعیت از سوی حکومت اسلامی، میزان زاد و ولد در ایران رشد ۳/۵ درصدی داشته است



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو زمانه - در ۴۵روز نخست سال ۱۳۹۳، تبلیغ و تاکید دولت برای افزایش جمعیت به ویژه در رادیو و تلویزیون ایران شدت گرفته و روزی نبوده است که یکی از مسئولان در این زمینه نکته‌ای را مطرح نکرده باشد. آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در دیدار با جمعی از مسئولان و اعضای جمعیت مامایی ایران گفته است: «مسئله تکثیر نسل و جلوگیری از کاهش جمعیت جوان کشور، یک مسئله حیاتی است و باید به‌طور جدی دنبال شود.»

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گزارش داده که آیت الله علی خامنه‌ای روز دوشنبه، ۱۵اردیبهشت، با تعدادی از مسئولان جمعیت مامایی ایران دیدار و طی آن به نقش پرستاران در تأمین سلامت جامعه و همچنین در بقای نسل بشر اشاره کرده است.

او در این دیدار بر اهمیت فرهنگ‌سازی در اقبال عمومی به استفاده از خدمات مامایی تاکید کرده است تا به این روش، سیاست افزایش جمعیت کشور اجرایی شود.

رهبر جمهوری اسلامی ایران همچنین گفته است: «متخصصان باید زیان‌های ناشی از وضع حمل‌های غیر طبیعی و همچنین فواید و آثار مثبت زایمان طبیعی در حفظ سلامت مادر و کودک را مکرراً در مجامع عمومی و رسانه‌ها تبیین کنند.»

او در این صحبت‌ها به اهمیت فراوان تولید و افزایش نسل و نقش برجسته زایمان طبیعی و خدمات مامایی در این فرآیند، اشاره کرده است: «کثرت جمعیت جوان یکی از امتیازات کشور است و در صورت استمرار سیاست‌ها و اقدامات نادرستی که منجر به تحدید نسل و کاهش شدید جمعیت جوان کشور در طول سال‌های آینده خواهد شد، دچار ضربه بسیار بزرگی بنام “سالمندی عمومی” خواهیم شد.»

او کشورِ بدون جمعیت جوان را کشورِ بدون «ابتکار و پیشرفت و هیجان و شور و شوق» دانسته و گفته برنامه حیاتی تکثیر نسل باید به طور جدی دنبال و پیگیری شود.

همزمان با اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت در ایران، تبلیغات رسمی در این زمینه بیشتر شده است. به تازگی فیلمی در شبکه‌های مجازی منتشر شده که بریده ای از یک برنامه تلویزیونی است و در آن کارشناس مذهبی یکی از شبکه‌های تلویزیونی ایران، مردم را به افزایش نسل دعوت می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016