سه شنبه 30 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
28 فروردین» طرح دو‌فوريتی "شنود اسلامی" با امضای ۸۲ نماينده مجلس ارائه شد
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مديرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان: ضبط مکالمات تلفنی مشترکان را از بيخ و بن تکذيب می‌کنم!

• اطلاعات خصوصی که ما از مشترکان داريم، نهايتا در حد نام مالک و آدرس پستی اوست که نه تنها قابليت خريد و فروش ندارد، بلکه مراجعه کارمندان به همين حد هم مجاز نبوده و تخلف به شمار می‌رود که در صورت مشاهده، با آن مقابله خواهيم کرد.

تابناک ـ «فروش مکالمات مردم توسط برخی کارمندان مخابرات»؛ خبری شگفت آور که حکايت از فروش مکالمات ضبط شده مشترکان به افرادی خاص داشت و تلويحا از شنود عمومی و ضبط مکالمات تمامی مشترکان سخن می‌گفت!

به گزارش «تابناک»، روز گذشته خبری از نشست خبری حسين کشايی، مدير عامل شرکت مخابرات استان اصفهان با خبرنگاران روی خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که تعجب بسياری را به همراه داشت و واکنش های زيادی به دنبال داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آن گونه که در خبر آمده بود، مهندس کشايی از فروش مکالمات محرمانه بعضی از شهروندان اصفهانی توسط برخی کامندان متخلف خبر داده بود که چند ماه پيش مکشوف شده و پيرو آن، برخوردهای لازم با اين افراد صورت گرفته است؛ برخوردهايی که به گفته وی، آمادگی برای شدت بخشيدن به آنها وجود دارد.

در ادامه اين خبر به تاکيد مديرعامل شرکت مخابرات اين استان نسبت به امين بودن همکارانش در مورد اطلاعات خصوصی مردم اشاره شده و شاهد ماجرا، سوگند ياد کردن کارمندان مخابرات به اين منظور آمده بود تا آشکار شود که ماجرا تخلف بوده و تخلفات کارمندان مورد بررسی و مجازات قرار می‌گيرد.

اما اين سخنان اميد بخش در حالی بيان می‌شد که در پس نقل چنين خبری، بسياری با اين ابهام مواجه شدند که مگر مخابرات مکالمات مردم را ضبط می‌کند که کارمندانی به آن دست يافته و با زير پا گذاشتن سوگند و ارتکاب تخلف، از اين منبع شنود کسب سود می‌کردند؟!

همين وجه عجيب و غريب ماجرا موجب شد تا باز نشر خبر با قدرت ادامه يافته و به چند ساعت نکشيده، نقل محافل در شبکه های اجتماعی شود چراکه چنين اتفاقی نه تنها خلاف قوانين رايج کشور به شمار می‌آيد، بلکه با قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران نيز در تضاد است!

از اينجای ماجرا به بعد واکنش ها در قالب حذف خبر، بدون هيچ گونه توضيح يا تکذيبی، از خروجی چند خبرگزاری بروز کرد و ما را بر آن داشت صحت خبر را از منبع خبر جويا شويم.

کشايی در گفت‌وگو با «تابناک»، ضمن تاکيد موکد بر کذب بودن خبر، گفت: جملات نقل شده از بنده به هيچ وجه صحت ندارد و يا حاصل سو برداشت خبرنگاران است و يا غرض ورزی و دشمنی عامل بيان آن شده است.

وی افزود: نه تنها تخلفی در اين شرکت رخ نداده که بخواهد به برخورد با کارمندان منجر شود، بلکه اساسا ضبط مکالمات صحت ندارد.

مديرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان در ادامه از پيگيری حقوقی ماجرا خبر داد و گفت: با اينکه خبر از خروجی چند خبرگزاری حذف شده، ولی به اين دليل که تکذيب نشده شکايت خواهيم کرد و به استناد فايل صوتی نشست خبری، ثابت خواهيم کرد که چنين خبری کذب است؛ نمی‌دانم منبع خبرنگاران برای نقل چنين مطالب خلاف واقعی چه بوده است.

کشايی در پايان با تاکيد بر اينکه اگر تخلفی در مجموعه شرکت متبوعش رخ دهد، بسيار جزئی خواهد بود و با آن مقابله خواهد شد، گفت: اطلاعات خصوصی که ما از مشترکان داريم، نهايتا در حد نام مالک و آدرس پستی اوست که نه تنها قابليت خريد و فروش ندارد، بلکه مراجعه کارمندان به همين حد هم مجاز نبوده و تخلف به شمار می‌رود که در صورت مشاهده، با آن مقابله خواهيم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016