چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

باستان‌شناس فرانسوی در فرودگاه ایران دیپورت شد

boucharlatremy.gif
«رمی بوشارلا» باستان‌شناس فرانسوی که به دعوت ایران و برای حضور در دوازدهمین گردهمایی سالانه‌ی بین‌المللی باستان‌شناسان به کشور سفر کرده بود، درحالی در فرودگاه ایران دیپورت شد که هنوز هیچ مسئولی از علت دیپورت شدن باستان‌شناس فرانسوی مطلع نیست.

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ «رمی بوشارلا» یکی از باستان‌شناسان فرانسوی است که سال‌ها به‌صورت مشترک با باستان‌شناسان ایرانی در محوطه‌های تاریخی پاسارگاد پیش از آب‌گیری سد سیوند کاوش کرده است. او که سالهاست با هدف حضور در گروه‌های حفاری و شرکت در همایش‌های مختلف به ایران سفر کرده اینبار برای حضور در دوازدهمین گردهمایی سالانه باستان‌شناسی در فرودگاه ایران دیپورت شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با این وجود هیچ یک از مسئولان سازمان میراث‌فرهنگی تا این لحظه از علت دیپورت شدن رمی بوشارلا اطلاع دقیقی نداده‌اند. «جلیل گلشن» رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی نیز دررابطه با عدم ورود بوشارلا به ایران اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

او می‌گوید:« علت جلوگیری از ورود رمی بوشارلا هنوز مشخص نیست اما چندی پیش از این باستان‌شناس برای حضور در دوازدهمین کنگره باستان‌شناسی ایران برای ارائه مقالاتش دعوت شده بود».

گلشن معتقد است، ویزای رمی بوشارلا برای ورود به ایران بدون هیچ مشکلی صادر شد و این باستان‌شناس هر سال در همایش باستان‌شناسی و برخی حفاری‌ها شرکت می‌کرد. درحال‌حاضر نیز پیگیری‌های پژوهشگاه و پژوهشکده باستان‌شناسی برای موانع ورود او به ایران آغاز شده است.

چندی پیش نیز سفر پیتر آیزنمن معمار نام‌آور آمریکایی به ایران لغو شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016