شنبه 3 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

داعش مسووليت حمله به پنج خودروی ايرانی را برعهده گرفت

گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) مسووليت حمله به خودروی متعلق به يک شرکت ايرانی در دياله را برعهده گرفت. اين حمله انتحاری موجب تخريب و سوختن پنج خودروی ايرانی و ارتش عراق و هم‌چنين زخمی و کشته شدن ده‌ها تن از ايرانی‌ها و نيروهای ارتش شده است.
گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) مسووليت حمله به خودروی متعلق به يک شرکت ايرانی در دياله را برعهده گرفت.

به گزارش ايسنا، اين گروهک تروريستی در بيانيه‌ای اين حمله را يک حمله انتحاری دانست که مهندسان ايرانی فعال در زمينه نفت را هدف قرار داده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنابر گزارش سايت شفق نيوز عراق، در اين بيانيه آمده است که ابومجاهد الجزراوی، از اعضای سعودی اين گروهک با خودروی بمب‌گذاری شده خود خودروهای مهندسان ايرانی و خودروهای مسوول حفاظت از آنها را که وابسته به ارتش عراق بودند در مسير امام ويس- سعديه هدف قرار داد.

بر اساس اين بيانيه، اين حمله انتحاری موجب تخريب و سوختن پنج خودروی ايرانی و ارتش عراق و هم‌چنين زخمی و کشته شدن ده‌ها تن از ايرانی‌ها و نيروهای ارتش شده است.

پيش از اين يک منبع امنيتی در استان دياله عراق اعلام کرد که در جريان انفجاری که يک دستگاه خودروی متعلق به يک شرکت ايرانی در شمال شرقی بعقوبه را هدف قرار داده بود، چند تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش ايسنا اين منبع امنيتی که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با پايگاه خبری شفق نيوز عراق بيان کرد: اين انفجار يک خودروی متعلق به يک شرکت ايرانی را که در زمينه لوله‌های گاز منطقه خزرج در فاصله ۶۰ کيلومتری شمال شرقی بعقوبه فعاليت می‌کردند، هدف قرار داد که طی آن تعدادی کشته و زخمی شدند.

به گفته اين منبع آمار کشته شدگان اين انفجار حاکی از کشته شدن چهار کارگر و دو متخصص فنی ايرانی و زخمی شدن سه تن ديگر است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016