شنبه 3 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرل ويليامز: از آزادی رقصندگان "خوشحال" ايرانی خوشحالم

بی‌بی‌سی ـ فرل ويليامز، خواننده آمريکايی که ترانه "هپی" (خوشحال) او شهرت جهانی يافته است، از آزادی گروهی از جوانان ايرانی که نسخه‌ای از ترانه او را بازسازی کرده بودند، ابراز خوشحالی کرده است.

بازداشت اين افراد در ايران بازتابی وسيع در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت.

فرل ويليامز که با راديو ۲ بی‌بی‌سی گفتگو می‌کرد بازداشت اجرا کنندگان نسخه ايرانی ترانه خود را "بسيار سنگين" خواند و گفت: "حالا خوشحالم که همه آنها آزاد شدند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز سه شنبه گذشته (۲۰ مه - ۳۰ ارديبهشت) از ايران گزارش شد که پليس اين کشور همه کسانی که در نسخه ايرانی اين موزيک ويدئو نقش داشتند شناسايی و بازداشت شده اند اما روز بعد (چهارشنبه) خبر آزادی اين افراد مخابره شد.

گفته شده بازداشت شدگان به قيد وثيقه آزاد شده اند.

در پی بازداشت اين افراد فرل ويليامز در فيسبوک و توئيتر خود نوشته بود: "بازداشت اين بچه‌ها فقط به خاطر تلاش برای پراکندن شادی از غم انگيز هم غم انگيزتر است."

همچنين حساب توييتر منسوب به حسن روحانی، رئيس جمهور ايران، جمله‌ای از سخنان يک سال پيش او را به زبان انگليسی توييت کرد که معنای فارسی‌اش اين بود: "شادی حق مردم ماست، ما نبايد در مورد رفتارهای ناشی از شادی سختگير باشيم."

کليک اين توييت، واکنشی به بازداشت رقصندگان اين ويدئو تلقی شد که تصاوير آنها در حال "اعتراف" از تلويزيون ايران پخش شد.

در گزارش تلويزيون ايران بازداشت شدگان که چهره های آنها مشخص نيست می گويند که به آنها گفته شده قرار است برای فيلم سينمايی مجازی از آنها تست بازيگری گرفته شود.

در اين ويدئو کليپ چند دختر و پسر ايرانی نشان داده می شود که با آهنگ "هپی" در کوچه‌های تهران و روی پشت‌بام در حال رقصيدن هستند. اين ويدئو در روزهای اخير ده‌ها هزار بيننده داشته است.

بازسازی ويدئوی "هپی" که از موفق‌ترين و پرفروش ترين ترانه‌های ماه‌های اخير بوده است، در سراسر جهان رايج شده است و صدها نمونه از بازسازی اين ويدئو و رقصيدن جوانان با اين آهنگ در فضای مجازی ديده می‌شود.

چندی پيش ويدئوی تازه‌ای از رقص شماری از مسلمان های بريتانيايی با اين آهنگ در سايت يوتيوب با استقبال زيادی کليک روبه رو شد.

اين کليک موزيک ويدئو که "مسلمان های خوشحال بريتانيايی" نام دارد، از زمان انتشارش بر روی سايت يوتيوب در ۱۵ آوريل بيش از يک ميليون و ۱۶۰ هزار بيننده داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016