دوشنبه 5 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لغو مراسم ترحيم مه‌آفرید امیرخسروی در تهران

فرارو ـ مراسم ترحيم مه افريد امير خسروی در تهران لغو شد. اين خبر را غلامعلی رياحی، وکيل خانواده امير خسروی اعلام کرد و گفت که مراسم ختم مه آفريد در روستای محل تولد وی در رودبار برگزار خواهد شد.

غلامعلی رياحی در توضيح مراسم تشيع مه افريد امير خسروی به پيام نو گفت: «مراسم تشيع جنازه آقای امير خسروی روز شنبه در محل بهشت زهرا انجام شد و يک سلسله حاشيه هايی داشت و شعارهايی در آن مراسم داده شد. البته نيروی انتظامی حضور داشت و درگيری خاصی به وجود نيامد. در حاشيه مراسم يکی دو نفر از کارگرانی که نسبت به مه آفريد علاقمندی نشان می دادند، بازداشت شده بودند که بعدا با اخذ تعهد از من و همينطور برادر مرحوم امير خسروی آنها را آزاد کردند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: «حاضران در تشيع جنازه بالغ بر هزار نفر بودند و مراسم کفن و دفن صورت گرفت. بعد از آن من و برادر مه آفريد احضار شديم. روز شنبه به ما اعلام کردند که چون مراسم تدفين مه آفريد امير خسروی حاشيه هايی داشته، بنابراين مراسم تهران را که قرار بود روز سه شنبه در محل سعادت آباد برگزار شود لغو خواهد شد مگر اينکه شما مسئوليت آن را بپذيريد. به دليلی اينکه ما نمی‏توانستيم اين تعهد را بدهيم قبول نکرديم».

به گفته وکيل مه آفريد امير خسروی «بعد از اين صورت جلسه ای تنظيم شد که خانواده مه افريد امير خسروی حق نداشته باشد که مراسم تهران را برگزار کند». رياحی در ادامه توضيح داد: « ولی در همان صورتجلسه ذکر شد که در رودبار و روستای محل تولد مه آفريد برگزاری مراسم بر اساس ضوابط اشکالی ندارد. اين صورت جلسه توسط من به عنوان وکيل خانواده امير خسروی و برادر آن مرحوم و سه نفر از مقام های امنيتی امضا شد».

رياحی در پايان درباره مراسم ترحيم مه افريد در رودبار نيز گفت: «امروز از خانواده مه آفريد خبر دادند که دررودبار هم مشکلاتی برای اجرای مراسم ختم مه آفريد به وجود آمده است و چون من بوشهر هستم از کم و کيف ماجرا خبری ندارم».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016