دوشنبه 12 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
10 اردیبهشت» تحريم يک تاجر چينی به اتهام تجارت با ايران
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چينی‌ها يک پای ثابت پروژه‌های راهسازی ايران

خبرگزاری تسنيم: در حالی معاون وزير راه بر بازنگری در شرايط احراز پيمانکاران و استفاده از مهندسان ايرانی در ساخت پروژه‌های راهسازی تاکيد دارد که چينی‌ها همچنان يکی از گزينه‌های اصلی برای ساخت طرح‌های زيرساختی حمل‌ونقل محسوب می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنيم، علی نورزاد مديرعامل شرکت ساخت و توسعه از بازنگری در شرايط احراز پيمانکاران و مشاوران خبر داد و گفت:‌در واگذاری پروژه‌های جديد مسائل و اصولی مانند نوآوری، آشنايی با فناوری‌های نوين، دستاوردهای جديد و ماشين‌آلات پيشرفته مد نظر قرار می‌گيرد.
وی اظهار کرد: برای امتياز دهی به مشاوران و پيمانکاران بايد مبانی درستی طراحی شود تا در نهايت ساخت و توسعه پروژه ها توسط شرکت هايی صورت گيرد که به لحاظ علمی و تخصصی و اجرايی در شرايط مناسبی باشند.

وی با برشمردن ويژگی ها و معيارهای حاکم بر صلاحيت پيمانکاران و مشاوران فعال در زيرساخت های حمل و نقل، برخی از اين اصول را تشريح کرد و استفاده از دستاوردهای جديد و فناوری های نوين را يکی از ويژگی های مهم در اجرای پروژه ها دانست و افزود: استفاده از دانش روز در پروژه های زيرساختی حمل و نقل علاوه بر بالا بردن سرعت، بر کيفيت کار نيز خواهد افزود و موجب توسعه انواع راه‌ها مطابق با معيارهای جهانی خواهد شد.

معاون وزير راه و شهرسازی جوان گرايی و استفاده از نسل جوان مهندسان ايرانی را در پروژه ها، امری موثر در تحقق ويژگی های ذکر شده اعلام کرد و افزود: مهندسان جوان کشور با تسلط بر دانش روز و آشنايی با تکنولوژی‌ها و فناوری های نوين، قادر خواهند بود با توجه به حجم بسيار بالای کارهای عمرانی کشور بلاخص در ساخت انواع پروژه های راه های اصلی، بزرگراه‌ها، آزادراهها و راه آهن از نوآوری ها بهره ببرند که اين امر علاوه بر افزايش کيفيت به کارآفرينی و جلوگيری از فرار مغزها نيز منجر خواهد شد.

به گزارش تسنيم، اين در حالی است که با وجود اين‌که معاون وزير راه و شهرسازی بر استفاده از نسل جوان مهندسان ايرانی را در پروژه ها تاکيد دارد که اوايل ارديبهشت امسال مشاور وزير راه و شهرسازی از واگذاری اجرای راه‌آهن سريع‌السير قم-اصفهان به چينی‌ها خبر داد.

مشاور وزير راه و شهرسازی در اين‌باره گفت:‌پس از يک سری جلسات با چينی ها يرای تامين مالی و اجرای پروژه راه آهن سريع السير قم-اصفهان، جمع بندی نهايی در اين رابطه حاصل شد.

اصغر فخر کاشانی برنامه وزارت راه و شهرسازی را تسهيل و فراهم کردن بسترهای لازم برای حضور پررنگ تر بخش خصوصی و سرمايه گذران خارجی برای اجرای پروژه های عمرانی عنوان کرد و گفت: برنامه ما بر اين است تا شرايط را به گونه ای مهيا کنيم تا بخش خصوصی داخل کشور بتواند از امکانات حضور سرمايه گذاران خارجی برای اجرای پروژه های عمرانی بهره ببرد.

از سوی ديگر از شرکتی چينی به‌عنوان يکی از گزينه‌های ساخت قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران-شمال نام برده می‌شود.

چندی پيش نماينده نوشهر در مجلس از احتمال ساخت آزادراه تهران-شمال توسط چينی‌ها خبر داد و به تسنيم گفت:‌اگر مذاکرات به نتيجه برسد، بنياد آزادراه مذکور را می‌سازد، در غير اينصورت احتمالا آزادراه تهران-شمال را چينی ها می‌سازند.

قاسم احمدی لاشکی با بيان اين‌که آزادراه تهران-شمال جزو پروژه‌های اولويت‌دار است، تصريح کرد: قرار شده با موسسه حرا قرارگاه خاتم الانبياء هم مذاکراتی انجام شود، چون قرار بود قبلا اين آزادراه را انجام دهند اما يک سری مشکلات به وجود آمده بود.

وی خاطرنشان کرد: در غير اين‌صورت وزارت راه و شهرسازی از شرکت چينی که برای ساخت آزادراه اعلام آمادگی کرده برای مذاکره دعوت می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016