چهارشنبه 28 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

هزينه سفر مجانی هنرمندان به برزيل را کدام سازمان پرداخت کرده؟ + عکس

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - سفر برخی از هنرمندان ايرانی به برزيل سئوالات بسياری را در اذهان افکار عمومی ايجاد کرده است که مهمترين آن منابع بودجه ی آن است.

بنا به درخواست بسياری از خوانندگان «انتخاب» مبنی بر پيگيری اين مسئله به سراغ نهادها و افراد مسئول رفتيم تا از حقيقت ماجرا آگاه شويم.

در ميانه ی پيگيری ها، خبرنگار پايگاه خبری «انتخاب» به مسئله ی جالبی برخورد که آن، سفر تعداد زيادی از مسئولان وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال به برزيل بود.

خادم: ۹۹ درصد فدراسيون هزينه ی سفر هنرمندان را داده است

امير خادم معاون حقوقی وزير ورزش به خبرنگار «انتخاب» گفت: در رابطه با سفر هنرمندان به برزيل من مسئول نيستم اما بعيد است که وزارت ورزش هزينه آن را پرداخته باشد.

وی افزود: با اين حال به احتمال ۹۹ درصد فدراسيون فوتبال بودجه ی سفر آنان را تامين کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فدراسيون فوتبال: پول سفر هنرمندان را نداده ايم، خودمان هم نرفتيم

معاون مسئول روابط عمومی فدراسيون فوتبال در گفتگو با خبرنگار «انتخاب» بيان داشت: هزينه سفر هنرمندان به برزيل از سوی فدراسيون پرداخته نشده است چراکه بودجه ی آن را نداشتيم.

وی افزود: به دليل عدم بودجه ی کافی بسياری از مسئولان فدراسيون موفق به سفر به برزيل نشدند.

وزارت ورزش: تنها خبرنگاران اعزام شدند/اگر هنرمندان رفته باشند، کار فرهنگی محسوب می شود

مسئولان وزارت ورزش در امور فرهنگی، روابط عمومی و ستاد جام جهانی نيز حاضر به پاسخگويی نشدند و گفتند مديرانشان به برزيل رفته اند.

روابط عمومی وزارت ورزش تنها به گفتن اين جمله بسنده کرد و گفت: ما تنها خبرنگاران را به برزيل اعزام کرده ايم.

مسئولان اداره امور فرهنگی وزارت ورزش نيز گفتند: با اين حال اعزام هنرمندان مشکلی ندارد و کار فرهنگی محسوب می شود.

در همين حال مناف هاشمی مسئول امور مالی وزارت ورزش حاضر به پاسخگويی نشد اما مشاور رسانه ای او ضمن اظهار بی اطلاعی از منبع بودجه سفر هنرمندان به برزيل اخبار تکراری رسانه ها را تحويل خبرنگار ما داد.

سازمان سينمايی: سفر هنرمندان به برزيل با ما هماهنگ نشده/پروژه آقای لطيفی در آستانه ی تعطيلی قرار گرفته است

اما رسول صادقی مدير کل روابط عمومی سازمان سينمايی به خبرنگار «انتخاب» گفت: اين آقايان با ما هماهنگ نکرده اند و خودشان رفته اند، البته بنده از اينکه وزارت ورزش پول آن ها را داده يا نه، بی اطلاعم.

وی افزود: تهيه کننده پروژه سينمايی که آقای لطيفی سازنده آن هستند به دنبال تامين منابع مالی هستند.

صادقی اضافه کرد: تهيه کننده گفته است که اگر نتوانم بودجه را تامين کنم به اقای لطيفی می گويم که از برزيل برگردد.

مجری برگزار کننده تور جام جهانی: ما فقط هنرمندان را به برزيل برديم

آژانس مسافراتی تعطيلات رويايی که ادعا شده هزينه ی سفر هنرمندان را تهيه کرد به «انتخاب» گفت: ما تنها اجرا کننده تور جام جهانی برزيل هستيم.

باوجود پيگيری های مکرر خبرنگار «انتخاب» برای مشخص شدن منبع تامين کننده هزينه ی سفر هنرمندان به برزيل، مشخص نشد که چه کسی و چه نهادی اين اقدام را صورت داده است.

سفر به برزيل چقدر آب می خورد؟

پرس و جوها و بررسی های خبرنگار «انتخاب» نشان می دهد که هزينه ی سفر به برزيل، برای هر نفر حداقل ۴۰ ميليون تومان پول نياز دارد.

بررسی فوق در شرايطيست که مخارج اين هنرمندان سفر کرده مانند ساير اقشار جامعه بوده باشد!

اما وزارت ورزش و يا ديگر نهادهای دولتی که هزينه ی سفر اين هنرمندان به برزيل را تقبل کرده اند، خوب است پاسخ دهند که بالاخره اين افراد به عنوان مشوق تيم ملی به آنجا رفته اند يا نه؟ اگر چنين باشد ملاک گزينش هنرمندان چه بوده است؟ آيا عزت الله انتظامی يا پرويز پرستويی و ديگر هنرمندان پيشکسوت نسبت به سياوش خيرابی، مهراب قاسم خانی و برخی ديگر از اين افراد شايستگی کمتری دارند؟!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016