چهارشنبه 28 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پاسخ مهراب قاسم‌خانی، فیلمنامه نویس به معترضان سفر هنرمندان به برزيل

مهراب قاسم‌خانی طنزپرداز به اعتراضات کاربران فضای مجازی درباره سفر هنرمندان به برزيل، پاسخ داد.

به گزارش سايت «پارسينه» قاسم‌خانی نوشت: «اين ماجرای برزيل رفتن ما هم تبديل به ماجرای با نمک و پيچيده‌ای شده ... تا ديروز فقط متهم بوديم که با پول بيت‌المال به اين سفر رفتيم ولی ماجرا هر روز داره ابعاد وسيع‌تر و پيچيده‌تری پيدا ميکنه. با اين حال از اونجا که من سعی کردم هميشه به همه احترام بذارم، توضيحاتی رو در جهت روشن شدن لايه‌های مخوف و پنهان خدمت دوستان ارائه می‌کنم. باشد که باعث آرامش روح و روانشان گردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



١. هزينه اين سفر توسط آژانس تعطيلات رويايی به عنوان اسپانسر و همچنين تهيه‌کننده محترممون آقای هاشمی پرداخت شده و خرج روزانه سفر و خورد و خوراکمون رو هم از جيب خودمون می‌پردازيم. در نتيجه اين پول هيچ ربطی به جيب شما دوستان و بيت‌المال نداره. حالا اينکه چرا هزينه يکی دو ميلياردی اين سفر تا اين حد شما رو دلواپس کرده نميدونم. کاش اين دلواپسی رو برای اون چند صد هزار ميليارد هم داشتيد.

٢. من نماينده ايران در برزيل نيستم و هيچ مسئوليت سنگينی هم روی دوش خودم حس نمی‌کنم. من نماينده خودم هستم و به عنوان يه عشق فوتبال و عشق سفر اومدم که از ديدن فوتبال و يه کشور جديد لذت ببرم. در نتيجه توقع خاصی از من نداشته باشيد. همونطور که وقتی شما به سفر ميريد من هيچ توقعی از شما ندارم.

۳. بله، ما داره بهمون اينجا خيلی خوش ميگذره. کار بديه؟ بايد خجالت بکشيم الان؟ خوش گذروندن تا جايی که من يادم مياد جرم نيست. از اينکه خوش گذروندن ما باعث ناراحتی شديد بعضی از دوستان شده متاسفم ولی اين بيشترين کاريه که از دستم بر مياد. در عوض قول ميدم اگه شما هم رفتيد سفر و مهمونی و بهتون خوش گذشت، منم دردم نياد. با اين وجود اگه کماکان ناراحت هستيد پيشنهاد ميکنم بريد دم فرودگاه امام تحصن کنيد و يه کاری کنيد همه اون چند ميليونی که هر سال به قصد خوش گذروندن به سفر ميرن کوفتشون بشه چون منصفانه نيست که خوش گذروندن فقط برای ما حروم باشه ...

٤. بله، من مرتکب عمل شنيع شلوارک پوشيدن شدم. اصولا هر بار که به سفر خارج ميرم و خصوصا در مناطق گرم مثل اينجا شلوارک ميپوشم. جسارتا توی خونه هم همين کار رو ميکنم. شايد باورتون نشه ولی توی استخر و دريا هم مايو ميپوشم. با شرمندگی توی حموم حتی اون رو هم نميپوشم ... به هر حال نميدونستم اين موضوع تا اين حد ارزش خبری داره که روزنامه هفت صبح که تنها روزنامه‌ای بود که تا الان ميخريدم به عنوان تيتر يک عکسش رو روی جلد کار کنه. از همينجا اعلام ميکنم که من عکس با شلوارک‌های ديگه و در مکان‌های ديگه هم دارم که آماده هستم هر وقت دوستان خبر مهم‌تری نداشتن و احتياج به تيتر يک با ارزش داشتن در اختيارشون بذارم تا مردم استفاده کنن. خلاصه که اعتراف ميکنم به عنوان يه شلوارک‌پوش اومدم اينجا تا يه عده شورت‌پوش رو تشويق کنم و براشون آرزوی موفقيت بکنم.

٥. از اونجا که من در اين سفر خودم رو نماينده ملت ايران نميدونم، در اين يادداشت هم نماينده همسفران ديگه‌ام نيستم و ممکنه خيلی از اين دوستان نظرشون کاملا بر خلاف من باشه پس اگه دلتون ميخواد به اين مطلب هم فحش بديد فقط به من فحش بديد چون در اين مورد هم نماينده خودم هستم.

٦. در آخر از اينکه با خوش‌گذرونی خودم موجب درد جانکاه و تشويش خاطر و جراحت اعضای برخی از هموطنانم شدم عميقا عذرخواهی ميکنم ولی مجبورم مطلب رو همينجا خاتمه بدم چون بچه‌ها دم در هتل منتظرن که بريم يه دوری بزنيم و من بايد بگردم ببينم شلوارکم رو کجا گذاشتم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016