چهارشنبه 28 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بزرگترین پالایشگاه عراق به دست داعش افتاد

شبه نظامیان اسلامگرا با حمله به بزرگترین پالایشگاه عراق در شمال بغداد آن را تصرف کردند. این شبه نظامیان به رهبری اسلامگرایان سنی از دو جهت و با خمپاره و سلاح های نیمه سنگین به پالایشگاه بیجی حمله کردند



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یورو نیوز - در انبارهای متعلق به این پالایشگاه دود ناشی از آتش سوزی دیده می شود.

شبه نظامیان شورشی داعش در عراق، از هفته گذشته که توانستند کنترل شهر موصل، دومین شهر پرجمعیت عراق را به دست بگیرند به پیشرفتهای خود در مناطق دیگر ادامه داده اند.

آنها توانستند وارد کرکوک بشوند و بخشهایی از شهر بعقوبه، مرکز استان دیاله را تصرف کردند، اما بعد از آن، نیروهای ارتش عراق با کمک شبه نظامیان داوطلب شیعه توانستند مانع پیشروی شبه نظامیان داعش بشوند و آنها را از برخی از مناطق عقب برانند.

نوری المالکی، نخست وزیر شیعه عراق در کنار رهبر مسلمانان سنی و رهبر کردهای عراق با حضور بر صفحه تلویزیون خواهان همبستگی ملی مردم عراق شد.

آقای مالکی دست کم چهار فرمانده ارشد نظامی را برکنار کرده است. بر اساس بیانیه دولت عراق این افراد به دلیل «خودداری از انجام وظایف خود» کنار گذاشته شدند.


گروه موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» یا داعش، یک گروه اسلامگرای سنی تندرو منشعب از شبکه تروریستی القاعده است.

در پی پیشرویهای داعش و ناتوانی ارتش عراق از متوقف کردن آنها، دولت عراق خواستار کمک افراد داوطلب برای حضور در ارتش شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016