پنجشنبه 29 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نامه سخنگوی حزب اعتماد ملی به حدادعادل

غلامعلی حدادعادل که دو سال از ریاستش بر مجلس هفتم با دو سال اول ریاست احمدی نژاد بر دولت مقارن و همان وقت متهم به مدارا با دولت بود، در مصاحبه ای با سایت خبری «پارس» گفته که «دولت آقای احمدی نژاد در چهار سال دوم خود، هزینه های بسیار بالایی را به نظام و کشور تحمیل کرد که همه این هزینه ها و خسارت ها به پای اصولگرایان نوشته شد.»

اسماعیل گرامی مقدم٬ سخنگوی حزب اعتماد ملی در واکنش به این مصاحبه٬ نامه ای را خطاب به رئیس اسبق مجلس هفتم نگاشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سحام٬ وی در بخشی از نامه خود خطاب به حدادعادل می نویسد: “بی تردید در مجلس هفتم جنابعالی بیشترین سهم را در دفاع از اقدامات خرابکارانه آقای احمدی نژاد داشتید و هر صدایی که در مخالفت با احمدی نژاد بلند می شد آن را اقدام سیاسی قلمداد می کردید؟! مخالفت های فراکسیون اقلیت مجلس هفتم که بیشتر پیرامون تصمیمات اقتصادی دولت بود را بر نمی تابیدید و قشون کشی احمدی نژاد و قلع و قمع دستاوردهای اقتصادی و سیاسی دولت اصلاحات را که متعلق به ملت بود نشنیده و نا دیده گرفتید! جنابعالی با بی توجه ای به محتوای مخالفت های فراکسیون اقلیت مجلس هفتم یک سره آنها را سیاسی خواندید و به توصیه های دلسوزان وقعی ننهادید!”

سایت انتخاب پیشتر با انتشار مصاحبه حدادعادل٬ نوشته بود: “شخصیت ها و گروه های حزبی و غیرحزبی در طی سال های گذشته بویژه از بعد از انتخابات پرحرف و حدیث ۸۸ بارها نسبت به اقدامات احمدی نژاد هشدار داده و انتقاد کردند، اما همین انتقادات نیز به جرم تضعیف دولت از سوی شخصیت ها و گروه های اصولگرا تخطئه شد.

چندی پیش سیدمهدی طباطبایی عضو جامعه روحانیت مبارز (از تشکل های مذهبی – سیاسی اصولگرا) درباره حمایت اصولگرایان از احمدی نژاد گفته بود: «برخی اصولگرایان در حمایت از احمدی نژاد اشتباه کردند اما شهامت و جرأت گفتن آن را نداشتند.»

حدادعادل، دلیلِ نبودِ این شهامت را اینطور توضیح داده است که «در مقابلِ احمدی نژاد امکان فریاد نداشتیم که مبادا اصلاح طلبان امتیاز بگیرند.»
البته او در ادامه گفت وگویش گفته که «سکوت و همراهی (با احمدی نژاد) نیز در مقاطعی ممکن نبود»، اما توضیحی درباره مصداق های این سکوت شکستن ها نداده است.”

این نماینده اسبق مجلس در نامه خود می گوید:”می فرمائید احمدی نژاد خودش را اصول گرا نمی دانست از طرف دیگر می گویید او نمک خورد و نمکدان شکست، بخش اول این سخن از سر ناگزیری ونگرانی سرباز کردن دم های چرکین فسادهای مالی برجا مانده از دولت های نهم و دهم که این روزها هر دم از این باغ بری می رسد و به قصد تبرئه جویی بیان می شود، بخش دوم سخن شما درست است ، این حقیر ۷ سال قبل به جنابعالی عرض کردم که آقای احمدی نژاد نمکدان را خواهد شکست، که در پاسخ فرمودید اختلاف افکنی میان ما اصول گرایان کاری بیهوده است ، امروز می خواهم عرض کنم برادر بزرگوار، آقای احمدی نژاد در دامن اصول گرایان دلاور صحنه های خرابکاری اقتصادی، سیاسی و فرهنگی گردید!”

پس از افشای ابعاد فساد و کاستی های دولت احمدی نژاد٬‌طیف وسیعی از اصولگرایان که حامی اصلی وی بودند٬ اقدام به برائت از وی نمودند.

متن کامل نامه اسماعیل گرامی مقدم به حدادعادل را بخوانید:

جناب آقای حداد عادل
نماینده محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام

مصاحبه جنابعالی را در خصوص اشتباهات اصول گرایان مطالعه کردم و از آن جهت که افتخار نمایندگی مجلس هفتم را داشتم که مصادف با چهار سال ریاست شما در آن مجلس بود، لازم دانستم نکاتی را به شرح زیر یادآوری نمایم.

فارغ از اینکه به لحاظ زمانی شکلی و ماهوی سخنان جنابعالی تا چه حدی دارای اعتبار است از این جهت که صادقانه پرده از علت سکوت اصول گرایان دربرابر احمدی نژاد به آسیب شناسی جریان اصولگرایی پرداخته اید جای تقدیردارد .

بی تردید در مجلس هفتم جنابعالی بیشترین سهم را در دفاع از اقدامات خرابکارانه آقای احمدی نژاد داشتید و هر صدایی که در مخالفت با احمدی نژاد بلند می شد آن را اقدام سیاسی قلمداد می کردید ؟! مخالفت های فراکسیون اقلیت مجلس هفتم که بیشتر پیرامون تصمیمات اقتصادی دولت بود را بر نمی تابیدید و قشون کشی احمدی نژاد و قلع و قمع دستاوردهای اقتصادی و سیاسی دولت اصلاحات را که متعلق به ملت بود نشنیده و نا دیده گرفتید! جنابعالی با بی توجه ای به محتوای مخالفت های فراکسیون اقلیت مجلس هفتم یک سره آنها را سیاسی خواندید و به توصیه های دلسوزان وقعی ننهادید!

آیا خاطر جنابعالی هست در بیشتر نطق های اقتصادی فراکسیون اقلیت بدون رعایت آئین نامه داخلی مجلس در حفظ و شان و جایگاه مجلس در دفاع از آقای احمدی نژاد نطق های اقتصادی را هم تحمل نمی کردید! بعنوان نمونه هنگامی که در مخالفت با بودجه ۸۵ نطق خود را با این جمله به اتمام رسانیدم که این بودجه نشان دهنده عدم کفایت اقتصادی دولت است خیلی برآشفته شدید در حاشیه مجلس فرمودید انتقادهای اقتصادی ما ریشه سیاسی دارد ! که به جنابعالی عرض کردم به فرموده امیرالمومنین (ع) به سخنی که می شنوید در حق بودن ویا در نا حق بودن آن تفکر کنید به گوینده سخن توجه نکنید و عرض کردم اینقدر نی نی به لای لای این دولت نگذارید اگر اینجا شما اصول گرایان احمدی نژاد را گوش مالی ندهید او کشور را ویران خواهد کرد و او می رود اما آنچه ازآثار این خرابه ها بر جا می ماند به نام اصول گرایان ثبت می شود.

جناب حداد عادل! در این آسیب شناسی صرفا سعی کرده اید از خسارتی که به جریان اصول گرای وارد گردیده با بیان گوشه ای از حقایق پلی را از جنس اعتماد بین اصول گرایی و مردم بنا سازید که به جای خود ارزنده است، اما ای کاش جسورانه و منصفانه از حجم خساراتی که سکوت و دفاع جنابعالی و هم فکرانتان از دولت احمدی نژاد کرد آسیب شناسی کنید که چقدر کشور را تصمیمات نابخردانه به عقب راند و از ملت عذر خواهی کنید.

فرموده اید از بیم امتیاز دادن به اصلاح طلبان سکوت اختیار کردید؟!

اولا”:این گناه نابخشودنی است که منافع گروهی و اصول گرایی را به منافع کشور ترجیح دادید!

ثانیا”:شما با سکوت و دفاع نابجا از اقدامات مخرب دولت نهم و دهم به خودی خود به اصلاح طلبان و اعتدالیون خروار خروار امتیاز بخشیدید که به خروجی نتایج آن می توان به انتخابات ۹۲ اشاره کرد. که امیدوارم این خطا ی اصول گرایان عبرتی برای همه دولت ها و مجلس ها با هر گرایشی باشد.

می فرمائید احمدی نژاد خودش را اصول گرا نمی دانست از طرف دیگر می گویید او نمک خورد و نمکدان شکست، بخش اول این سخن از سر ناگزیری ونگرانی سرباز کردن دم های چرکین فسادهای مالی برجا مانده از دولت های نهم و دهم که این روزها هر دم از این باغ بری می رسد و به قصد تبرئه جویی بیان می شود، بخش دوم سخن شما درست است ، این حقیر ۷ سال قبل به جنابعالی عرض کردم که آقای احمدی نژاد نمکدان را خواهد شکست، که در پاسخ فرمودید اختلاف افکنی میان ما اصول گرایان کاری بیهوده است ، امروز می خواهم عرض کنم برادر بزرگوار، آقای احمدی نژاد در دامن اصول گرایان دلاور صحنه های خرابکاری اقتصادی، سیاسی و فرهنگی گردید!، کشور را با نرخ رشد اقتصادی ۷% و تورم ۱۵% تحویل گرفت و با نرخ رشد اقتصادی ۵/۸- و تورم ۴۰% تحویل رئیس جمهور روحانی داد، همو که با کاغذ پاره خواندن تصمیمات بین المللی مقدمات تحریم های بین المللی را علیه ملت ایران فراهم ساخت و کشور را از آستانه توسعه به آشیانه تحریم کشانید.

بسیار خوب ما را به چشم رقیب می نگریستید و سوال ها و تذکراتمان را تخطئه می کردید! می دانید با دلسوزان اصول گرا نظیر دکتر خوش چهره و دکتر افروغ در مجلس هفتم چه کردید ؟! افروغی که فریاد می زد به والله این سبک پشتیبانی از احمدی نژاد اصول گرایی نیست، آری دفاع بی حد و حصر و تفیظ نا نوشته قدرت فراطر از وظیفه قانونی از او ماری در آستین پرورش داد، که از نیشش هیچ بنی وبشری را بی نصیب نگردانید ، ملت ایران و اصلاح طلبان که به جای خود ، حتی به چهره های اصول گرا نظیر محمد باقر قالیباف ، محسن رضایی، سپاه پاسداران ، ناطق نوری، هاشمی رفسنجانی ، علی لاریجانی همه و همه را گزید .

چرا؟
چون در پوشش همین تهمت ها و تخریب ها ی پیشکسوتان انقلاب و رقیبان، اختلاس های اعجاب انگیز امکان بروز و ظهور می یافت، جناب حدادعادل با این وصف کوتاه از اشتباهات اصول گرایان آبرو ریخته اصول گرایان ، آبرومند نمی گردد، برای ترمیم خاطره ملت از آسوده خاطری منش اصول گرایی طرح نو بایسته است و الزام آن صداقت در کردار و گفتار است ، حال که با جسارت بر اقدامات مخرب دولت نهم و دهم اقرار ورزیده اید، ضمن قبول مسئولیت اقدامات دولت های نهم و دهم اصول گرا ، شایسته است از اهل بصیرت و ملت ایران عذر خواهی کنید و از بی بصیرتی جریان خود و از ستمی که بر اصلاح طلبان رفت و خط قرمز شدند تا احمدی نژاد مجددا” مستقرگردد، تامل در توبه کنید.

و من الله التوفیق
اسماعیل گرامی مقدم
نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016