یکشنبه 1 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ماجرای مداخله ۲۰ ميليارد دلاری در بازار ارز

مهر ـ معاون اول رئيس جمهور از تخصيص ۲۰ ميليارد دلار ارز در سال ۸۹ و ۹۰ برای مداخله در بازار ارز سخن گفت و تاکيد کرد: متاسفانه افرادی که رانت بيشتری در اختيار دارند، صدايشان در مبارزه با رانت از سايرين بلندتر است تا رقبا را از صحنه خارج کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش مهر، اسحاق جهانگيری در همايش روز ملی اصناف گفت: يکی از برنامه های جدی دولت مبارزه با فساد است که بر اين اساس، دستور داده شده تا هر مصوبه ای که از سوی دولت ارائه می شود، بلافاصله بر روی سايت دولت قرار گيرد، اين درحالی است که متاسفانه افرادی که از رانت‌های بيشتری بهره می گيرند، خود صدايشان از همه بلندتر است تا رقبايشان را از صحنه خارج کند.

معاون اول رئيس جمهور افزود: تا به حال به مردم نگفته ايم که در طول سال‌های ۸۹ و ۹۰ بيش از ۲۰ ميليارد دلار از پول‌های کشور برای مداخله در بازار ارز تخصيص داده شد تا قيمت ارز را پايين بياورند و افرادی دلار ۱۲۲۶ تومانی از دولت گرفتند، کالا وارد کردند و علی رغم اينکه کالاهايشان قيمت‌گذاری شده بود اما کالا را با قيمت آزاد عرضه کردند.

وی تصريح کرد: به اين رانت‌ها رسيدگی خواهد شد و دولت مصمم است که با فساد نه با رويکرد شعاری و حرکت سياسی مقابله کند.

جهانگيری گفت: يکی از آسيب‌های اصلی مبارزه با فساد برخوردهای شعاری است در حالی که فساد در کشور سيستمی شده و بايد با آن به صورت سيستمی و علمی مبارزه کردند.

معاون اول رئيس جمهور خاطرنشان کرد: دولت مصمم است تا از رکود تورمی خارج شود و بر اين اساس، برنامه های زيادی را تدوين کرده است که تشکل‌های صنفی نيز می توانند در اجرای موفق آن تاثير گذار باشند.

وی از اصناف درخواست کرد تا بيش از گذشته ياری رسان دولت باشد و البته نظام های توزيع خود را نيز اصلاح کنند.

جهانگيری در ادامه با اشاره به نزديک بودن ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: در بخش عرضه کالا هيچگونه دغدغه ای نداريم و کالا به اندازه کافی در شبکه توزيع قرار گرفته است که اميدواريم با همت اصناف آرامش بر بازار حاکم شود.

جهانگيری اظهارداشت: براساس تصميم دولت ۲۹ درصد از منابع درآمدهای نفتی در سال جاری به صندوق توسعه ملی واريز خواهد شد و بر اين اساس، در سال جاری ۳۷ ميليارد دلار از کل درآمد نفتی کشور به صندوق توسعه ملی واريز خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016