سه شنبه 3 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

انگليس به دنبال غرامت از ايران بابت از بين رفتن ۵ تابلو و هديه فتحعلی شاه قاجار

انتخاب ـ ديلی تلگراف نوشت: دولت انگليس برای نخستين بار ليستی را منتشر کرده که حاوی مشخصات نقاشی هايی است که در جريان حمله به سفارت اين کشور در تهران نابود شد.

به گزارش «انتخاب»، اين روزنامه انگليسی نوشت: ويليام هيگ وزير امور خارجه اين کشور، چند روز پيش، از بازگشايی سفارت کشورش در ايران خبر داد. اين ساختمان سفارت بعد از يورش معترضان در ماه نوامبر سال ۲۰۱۱ ميلادی به شدت خسارت ديد؛ همين مسئله نيز انگليس را به تعليق روابط ديپلماتيک خود با ايران واداشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين گزارش در خصوص ادعای مربوط به تابلوهای و آثار مفقود يا تخريب شده ادعا کرد: تابلوی نقاشی به ارزش يک ميليون پوند، فقط يکی از شش آثار هنری است که انگليس، سه سال پيش هنگام زير و رو شدن سفارت خود در تهران، آنها را از دست داد.

اين تابلو از چهره فتحعلی شاه، دومين پادشاه سلسله قاچار در ايران است که در فاصله سالهای ۱۷۹۷ تا ۱۸۳۴ ميلادی حکومت می کرده است. کار تکميل اين تابلوی نقاشی در سال ۱۸۲۳ ميلادی به پايان رسيد. اين نقاشی رنگ روغن به ابعاد يک و نيم متر را شخص پادشاه ايران در اوايل سده نوزده ميلادی به سفير وقت انگليس در کشورش اهداء کرده بود.

تصاوير تابلوهای نقاشی گمشده هنوز هم در وبگاه «کلکسيون آثار هنری دولت انگليس» وجود دارد. البته ارزش کل آثار هنری گمشده احتمالاً بيش از اينها است، زيرا فهرست (دولت انگليس) فقط شامل تابلوهای نقاشی می‌شود و به قاليچه ها و آثار سفالی نابود شده اشاره نکرده است.

يک سخنگوی دولت انگليس گفت: ارزيابی دقيق ميزان آسيب وارده به آثار هنری سفارت بايد توسط متخصصان صورت بگيرد. با اين حال ما اين ارزيابی را هر چه زودتر انجام خواهيم داد.

وی افزود: ما به ايران اعلام کرده ايم که بهبود روابط نيازمند حل مسئله ی غرامت به منظور جبران آسيب وارده به سفارت است.

اين مقام انگليسی گفت: کاردار غيردائم ما در حال گفتگو با همتای ايرانی خود در اين زمينه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016