چهارشنبه 4 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بازگشت ۷۳ زائر ايرانی در محاصره داعش به کشور

مهر ـ مديرکل عتبات سازمان حج و زيارت گفت: متاسفانه ۷۳ نفر از زائران ايرانی که به صورت آزاد به عتبات سفر کرده بودند، ۱۰ روز پيش در سامرا تحت محاصره گروه داعش قرار گرفتند که با پيگيريهای مسئولان ايرانی و عراقی و با اقدامات ارتش عراق از محاصره خارج شدند و با سلامتی کامل به ميهن اسلامی بازگشتند.
به گزارش خبرنگار مهر، محسن نظافتی گفت: همزمان با آغاز درگيری‌ها در سامرا، برخی از ايرانيان جهت زيارت عتبه مقدسه به سامرا سفر کرده بودند که در جريان حملات اخير داعش در سامرا حضور داشته و برای خروج از اين شهر با مشکل روبه‌رو شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی افزود: پس از اطلاع از اين ماجرا، مسوولان مربوط در عراق و ايران پيگير اين موضوع شدند و تصميم بر اين گرفته شد که اين عزيزان با تدابير ويژه نيروهای امنيتی و ارتش عراق از اين منطقه خارج شوند.

نظافتی با اينکه اين گروه از زائران در قالب کاروان آزاد به عراق سفر کرده بودند، خاطر نشان کرد: با وجود اينکه سفر زائران عزيز به سامرا بدون هماهنگی سازمان حج وزيارت به اين شهر اتفاق افتاده بود و سازمان حج از نظر قانونی در برابر اين عزيزان هيچ وظيفه‌ای نداشت، اما براساس وظيفه اخلاقی و دينی خودش وارد عمل شد و پيگيری‌های لازم را انجام داد.

وی تاکيد کرد: خوشبختانه در اين زمينه همکاری‌های خوبی ميان مسوولان سازمان حج و وزارت امور خارجه ايران و عراق صورت گرفت و چند روز پيش اين زائران به صورت هوايی از سامرا خارج و به ايران اسلامی بازگشتند.

نظافتی با بيان اينکه در حال حاضر هيچ زائر ايرانی در شهرهای کربلا، نجف اشرف، کاظمين و سامرا حضور ندارد، تصريح کرد: تنها شماری از عوامل برای نظارت بر رفع نقايص هتل‌ها و آشپزخانه‌ها و… حضور دارند.

شايان ذکر است، حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ايرانيان خارج از کشور وزارت خارجه ۲۸ خردادماه از ايجاد برخی مشکلات برای زائران ايرانی در سامرا خبر داده بود.

حرم مطهر پنج امام معصوم شامل حضرت علی (ع)، امام حسين (ع)، امام موسی کاظم (ع)، امام جواد (ع)، امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) و همچنين حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (س) در شهرهای نجف، کربلا، کاظمين و سامرا قرار دارد.

هر سال صدها هزار نفر از کشورهای مختلف جهان از جمله ايران، بحرين، عربستان، امارات، عمان، پاکستان، هند، جمهوری آذربايجان با سفر به عراق حرم ايشان را زيارت می‌کنند که زائران ايرانی در صدر اين افراد قرار دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016