چهارشنبه 4 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

"اشرار مسلح" سه مامور نیروی انتظامی را در کرمانشاه کشتند

بی بی سی ـ سه مامور نیروی انتظامی استان کرمانشاه کشته شده و یک منبع خبری احتمال ارتباط این حمله با گروه پژاک را مطرح کرده است.

روز چهارشنبه، ۴ تیر (۲۵ ژوئن)، گزارش شد که سه مامور نیروی انتظامی شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه هدف حمله افراد مسلح قرار گرفته و به ضرب گلوله کشته شده‌اند.

ثلاث باباجانی در شمال غرب استان کرمانشاه واقع است و این حمله شامگاه سه شنبه روی داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شهریار حیدری، مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفته است که شامگاه سه شنبه، افراد مسلح به سوی یک خودروی نیروی انتظامی شهرستان ثلاث باباجانی که مشغول گشت‌زنی شبانه در حدود دویست متری ورودی شهر تازه آباد بود تیراندازی کردند.

به گفته این مقام استانداری، در این حمله، فرمانده پاسگاه انتظامی نزدیک تازه آباد، جانشین او و یکی از ماموران همین پاسگاه جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای حیدری گفته است که "احتمالا این اقدام از سوی اشرار مسلح" صورت گرفته است.

در عین حال، خبرگزاری کار ایران - ایلنا - به نقل از همین منبع نوشته است که "با توجه به نوع اقدام و نحوه حمله به اتومبیل نیروی انتظامی احتمالا این اقدام از سوی اشرار باقی مانده از گروهک پژاک انجام شده است."

قرار است اجساد قربانیان این حمله روز چهارشنبه به کرمانشاه منتقل شده و از آنجا برای تشییع و تدفین به زادگاهشان انتقال یابد.

"حزب حیات آزاد کردستان" یا پژاک یک سازمان چریکی است که هدف خود را دفاع از حقوق اقلیت کرد در جمهوری اسلامی ایران و کسب حق خودگردانی برای مناطق کردنشین اعلام کرده است.

نفرات این گروه از حدود ده سال پیش، به عملیات مسلحانه علیه هدف‌هایی عمدتا در مناطق مرزی غرب ایران دست زده و بین آنان و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی نیز درگیری‌های گاه سنگینی روی داده است.

مقامات جمهوری اسلامی گفته‌اند که افراد پژاک در مناطقی در داخل اقلیم خودمختار کردستان عراق مستقر هستند و به گفته مقامات کردستان عراق، نیروهای دولتی ایران در مواردی مواضعی را در داخل این اقلیم هدف آتشباری قرار داده‌اند.

جمهوری اسلامی پژاک را یک گروه تروریستی می‌داند. معمولا مقامات ایرانی مخالفان از جمله گروه‌های مسلح مخالف را به ارتباط با کشورهای دیگر، به خصوص ایالات متحده متهم می‌کنند.

در عین حال، دولت آمریکا همواره هرگونه ارتباطی با این گروه را تکذیب کرده و با قرار دادن پژاک در فهرست سیاه سازمان‌های تروریستی، ضمن بلوکه کردن دارایی‌های آن در آمریکا، هرگونه کمک و ارتباط شهروندان و موسسات آمریکایی با این گروه را غیرقانونی اعلام داشته است.

گفته می‌شود که گروه پژاک با حزب کارگران کرد - پ‌ک‌ک - ارتباط دارد. پ‌ک‌ک هدف خود را حمایت از حقوق اقلیت کرد در ترکیه اعلام داشته و برای تحقق اهداف خود، از بیش از سه دهه پیش، به عملیات مسلحانه روی آورد. از سال گذشته، بین دولت ترکیه و این گروه آتش‌بس برقرار بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016