سه شنبه 10 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حمله تند دبيرکل موتلفه به هاشمی رفسنجانی

خبرگزاری تسنیم ـ دبيرکل حزب موتلفه اسلامی: اينکه بگوييم "جديدالاسلام‌ها با ماهواره مخالفند" اشتباه است، چرا که قديم‌الاسلام‌ها هم برنامه بد ماهواره را تقبيح و محکوم می کنند

محمد‌نبی حبيبی در گفتگو با خبرنگار «نسيم» با اشاره به اظهارات اخير هاشمی رفسنجانی مبنی بر اينکه "جديدالاسلام‌ها با ماهواره و اينترنت مخالفند و از آن می‌ترسند"،‌ اظهار داشت: هاشمی رفسنجانی در جلسات مختلف صريحا اعلام کرده که می‌خواهد در موضوعات سياسی فراجناحی عمل کند و بارها اين اظهارات را تکرار کرده است.

وی با بيان اينکه فراجناحی عمل کردن هاشمی در مواقعی به طور کامل صورت نگرفته و غالبا در موضع گيری‌ها،‌ به نفع اصلاح طلبان موضع گيری کرده است، تصريح کرد: هاشمی در جلسه ای که بنده هم حضور داشتم اين جمله را تاکيد کرد که من به همه از جمله اطرافيان،‌ نزديکان،‌ دوستان و خانواده خود گفته‌ام که سر سه موضوع "نظام اسلامی،‌ ولايت فقيه و شخص آيت الله خامنه ای" با کسی معامله نمی کنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبيرکل حزب موتلفه اسلامی تاکيد کرد: اظهارات هاشمی در مواردی از جمله خطبه های ۲۶ تير ۸۸ يا نامه ای که ايشان قبل از فتنه ۸۸ به مقام معظم رهبری نوشتند در قسمت قابل توجهی انطباق ندارد و در مواقعی اتفاق می افتد که اين عدم انطباق و تفاوت ميزانش بسيار بالاست.

حبيبی با بيان اينکه ماهواره يک رسانه عمومی است که هم برنامه های خوب و هم برنامه های بسيار بد و ضد اسلامی دارد،‌ افزود: اينکه تمام برنامه‌های ماهواره را مطلقا خوب و يا بد بدانند، اين جور قضاوت‌های مطلق در خصوص ماهواره درست نيست اما با توجه به اينکه توسعه فساد و انحراف در بسياری از برنامه های ماهواره‌ای بخصوص آنهايی که دشمنی آشکار با اسلام و جمهوری اسلامی دارند بسيار سنگين است، لذا اينکه بگوييم "جديدالاسلام ها با ماهواره مخالفند" اشتباه است، چراکه قديم الاسلام ها هم کسانی هستند که برنامه خوب ماهواره را تاييد و برنامه بد ماهواره را تقبيح و محکوم می کنند.

وی در ادامه تاکيد کرد: ماهواره اولا بر زندگی مردم قطعا تاثير دارد و ثانيا کفه ترويج فساد و بی بندو باری و انحراف در برنامه های ماهواره ای آن که توسط معاندين با نظام جمهوری اسلامی ايران پخش می‌شود سنگين تر است.

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی در پايان با اشاره به تغيير مواضع هاشمی در سال های گذشته خاطرنشان کرد: علتی در اين خصوص ذکر نمی کنم به دليل آنکه درخصوص تفاوت‌های موجود در اين اظهارات خود آقای هاشمی بايد پاسخ دهد.

نسيم در ادامه می‌نويسد: گفتنی است پايگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی در روزهای گذشته صحبت هايی منتشر نشده از رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام را منتشر کرده که وی در اين سخنان با بيان اينکه "جديد الاسلام ها به جان انقلاب و مردم افتاده اند"، گفته است: "اين گروه فرصت طلب که در دوران مبارزه حضور نداشتند، امروز قدرت را برای خودشان ابدی و مادرزادی و ارث حساب می کنند، تلاش می کنند که نگذارند در کشور اينترنت باشد. چقدر ماهواره را از بالای پشت بام ها جمع کردند، و من نمی دانم چه تاثيری کرد؟ کار اينها نه تنها از آگاهی مردم چيزی کم نکرد بلکه بر آگاهی مردم افزود."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016