یکشنبه 12 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

استقبال دبيرکل حزب موتلفه از تفکيک جنسيتی

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی با بيان اينکه "قرار بود با برنامه‌های زمان‌بندی شده ۱۰۰ روزه و شش ماهه اتفاق مهمی در حوزه اقتصادی کشور رخ دهد"، گفت: مردم با توجه به شعارهای رئيس‌جمهور محترم در تبليغات انتخاباتی خود منتظر گشايشی در زندگی خود هستند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، محمدنبی حبيبی در پايان نشست دبيران حزب موتلفه اسلامی همچنين از اقدام شهردار تهران برای تفکيک جنسيتی با تعبير سالم‌سازی محيط کار ياد کرد و ضمن تقدير از اين اقدام، اظهار کرد: طرح تکريم بانوان در شهرداری تهران می‌تواند يک الگوی عملی در دستگاه‌های اجرايی کشور باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی از از موضع‌گيری قائم مقام وزير کار، رفاه و تعاون اجتماعی در اين رابطه ابراز تأسف کرد و افزود: طرح تکريم بانوان به استناد ماده ۱۳ سياست‌های اشتغال زنان در جمهوری اسلامی مصوب سال ۷۱ و نيز مصوبات ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت کشور جمهوری اسلامی به منظور ارتقاء جايگاه زنان و تحکيم بنيان خانواده و تکريم منزلت زنان کارمند صورت گرفته است و بايد آن را ارج نهاد و تقدير کرد.

حبيبی با اشاره به تجليل بيش از ۲۰۰ نماينده مجلس از اجرای اين طرح در شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: ترجمه اين طرح به «يک بخشنامه مبنی بر تفکيک جنسيتی» ترفند رسانه‌های معاند غرب و دنباله آنها در ايران است. تکيه قائم مقام وزير کار به اين عنوان واقعاً تأسف‌بار است. ايشان به جای استقبال از اين طرح عملی در وزارتخانه متبوع خود به تخطئه آن پرداخته است.

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: استناد قائم مقام وزير کار به مغايرت اين طرح با کنوانسيون کار و رفع تبعيض، غيرمنطقی است. جمهوری اسلامی ايران هيچ کنوانسيونی را بدون حق تحفظ نپذيرفته است.

وی اين طرح با عنوان ارتقاء منزلت زنان در شهرداری تهران را يک گام به جلو برای اجرای استانداردهای سبک زندگی اسلامی - ايرانی دانست و گفت: علت واکنش ضد انقلاب به اين طرح آن است که آنها اساساً با سبک زندگی اسلامی مخالف هستند و معتقد به ارزش‌های منحط غربی در مناسبات زندگی و اداری کشور هستند.

اين فعال سياسی اصولگرا در ادامه تصريح کرد: قائم مقام وزير کار در حالی از اين طرح به عنوان يک بخشنامه تفکيک جنسيتی انتقاد می‌کند که چنين بخشنامه‌ای با اين عنوان وجود خارجی ندارد و عجيب‌تر آنکه آن را نقض حقوق بشر ترجمه کرده است.

حبيبی با اشاره به مصوبات شورای انقلاب فرهنگی که از سوی وزارت کشور در مورد ارتقاء جايگاه زنان و نيز صيانت از حجاب و عفاف در جامعه به دستگاه‌های اجرايی ابلاغ شده است، افزود: مراجع عاليقدر و بسياری از نخبگان جامعه معتقدند اجرای قانون حجاب و عفاف بايد از دستگاه‌های اجرايی و دولتی شروع شود. اقدام شايسته شهرداری تهران می‌تواند يک شروع خوب باشد. علت جيغ و داد ضد انقلاب از اين طرح هم اهميت موضوع را نشان می‌دهد.

وی در بخش ديگری از صحبت‌های خود با اشاره به سخنان اخير وزير اقتصاد مبنی بر اينکه "خروج اقتصاد از رکود دو سال طول می‌کشد"، اظهار کرد: مردم با توجه به شعارهای رئيس‌جمهور محترم در تبليغات انتخاباتی خود منتظر گشايشی در زندگی خود هستند. قرار بود با برنامه‌های زمان‌بندی شده ۱۰۰ روزه و شش ماهه اتفاق مهمی در حوزه اقتصادی کشور رخ دهد. به همين دليل انتظار داريم که ايشان توفيقات لازم را بدهند.

حبيبی اضافه کرد: بسته پيشنهادی دولت برای ايجاد رونق اقتصاد و خروج از رکود الان زير چکش نقد منصفانه صاحب‌نظران اقتصادی است. به عقيده ما اگر دولت در چارچوب برنامه چشم‌انداز بيست ساله، برنامه پنجساله پنجم توسعه و نيز بودجه سال ۹۳ عمل کند، مقدمات خروج از رکود را فراهم کرده است. اگر تدابير جديدی هم ندارد در اين چارچوب‌ها نيازی به تصويب مجلس و هدر دادن زمان ندارد. بايد با عزم جهادی جلو برود مردم منتظر تحولات در اين زمينه هستند. نبايد به گونه‌ای سخن گفت که از آن افاده ناکارآمدی دولت شود.

وی همچنين اظهار کرد: اينکه دولت موانع توليد را برطرف کند و نقدينگی را به اندازه، مثل خون در شريان بنگاه‌های اقتصادی به گردش درآورد، کار سختی نيست. اينکه دولت بانک اطلاعاتی خود را در حوزه ماليات تکميل کند و از کسانی که درآمدهای افسانه‌ای دارند ماليات بگيرد، دور از دسترس نيست. نبايد دولت کاهش تورم را با هزينه رکود تأمين کند و اين مسير درستی نيست.

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی همچنين در مورد آخرين تحولات غزه گفت: با وجود آتش‌بس سه روزه، رژيم صهيونيستی با نقض مکرر آتش‌بس، به راهبرد کشتار کودکان به منظور نسل‌کشی در سرزمين‌های اشغالی ادامه می‌دهد. امروز جهان يک‌صدا عليه رژيم صهيونيستی است. واکنش‌های جهانی در افشای ماهيت جنايتکارانه رژيم صهيونيستی بسيار مهم است.

وی با بيان اينکه "با وجود همه اين جنايات روحيه مردم غزه فوق‌العاده بالاست و برعکس، روحيه اشغالگران قدس بسيار پايين آمده است و آنهايی که به پناهگاه‌ها نرفته‌اند، آهنگ مهاجرت را شروع کرده‌اند"، به موضع‌گيری اخير سردار سليمانی اشاره کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مسلح کردن مردم فلسطين امروز وظيفه دنيای اسلام است. جمهوری اسلامی در حد وسع خود به مبارزان فلسطينی تاکنون کمک کرده و کمک خواهد کرد و به اين حمايت و کمک افتخار می‌کند.

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: صهيونيست‌ها خلع سلاح حماس را در خواب خواهند ديد. ان‌شاءالله بزودی مردم کرانه باختری هم مسلح خواهند شد و پاسخ جنايات اخير صهيونيست‌ها را خواهند داد. همه بايد بدانند رژيم صهيونيستی جز زبان گلوله هيچ زبانی را نمی‌فهمد.

اين فعال سياسی اصولگرا همچنين در مورد تحولات اخير عراق اظهار کرد: عراق بايد يکپارچگی خود را حفظ کند و پاسخ شرارت تروريست‌ها را در بخش‌هايی از خاک خود بدهد. تنها راه وحدت زير پرچم مرجعيت است. اين رويکرد منجر به ثبات سياسی خواهد شد.

وی در همين راستا ابراز اميدواری کرد که پس از انتخاب رئيس‌جمهور و رئيس مجلس در عراق، هرچه زودتر دولت عراق شکل بگيرد و مشکلات پيش روی اين کشور را بردارد.

حبيبی همچنين در مورد کاريکاتور منتشر شده در روزنامه آرمان با موضوع تحولات غزه، ابراز عقيده کرد: پيام اين کاريکاتور همان پيام نه غزه نه لبنان به زبان ديگر است.

وی در پايان با تبريک عيد سعيد فطر از خداوند متعال تداوم برخورداری از توفيقات الهی را برای همه مسلمانان مسألت کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016