چهارشنبه 11 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

درخواست داعش برای هجرت مسلمانان به عراق و سوريه

در چهارمين هفته از آغاز بحران گروه تروريستی داعش در عراق سرکرده اين گروه تکفيری با صدور يک پيام صوتی ۱۹ دقيقه ای از مسلمانان سراسر جهان خواست تا برای کمک به تشکيل يک دولت اسلامی از حلب سوريه تا استان دياله در عراق به اين مناطق بشتابند.

به گزارش عصر ايران ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروريستی داعش روز گذشته با صدور يک پيام صوتی خواستار به گفته خود "هجرت" مسلمانان به مناطق تحت کنترل داعش در عراق و سوريه شد.

او با اعلام اينکه هجرت مسلمانان به عراق و سوريه از واجبات است افزود که سوريه تنها به سوری ها تعلق ندارد و عراق هم به عراقی ها متعلق نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بغدادی با توصيه به تروريست های اين گروه برای تشديد حملات خود در ماه رمضان گفت : هيج عملی در ماه رمضان بهتر از جهاد در راه خدا نيست.

درخواست رهبر داعش برای هجرت مسلمانان به عراق و سوريه/ سخنگوی حزب مالکی: آمريکا بمباران نکند از ايران درخواست می کنيم

وی همچنين از پزشکان، مهندسان، قضات و متخصصان در امور نظامی و اداری خواست به دولت نوپای او در برخی از مناطق عراق و سوريه کمک کنند.

داعش ۳ روز پيش با اعلام تشکيل خلافت اسلامی ، ابوبکر بغدادی را به عنوان خليفه مسلمين معرفی کرده است . اين گروه حتی به نام خلافت جديد خود سکه ضرب کرده است.

گروه تکفيری داعش به همراه هم پيمانان بعثی خود از کمتر از ۴ هفته پيش با تصرف موصل و حمله به برخی ديگر از مناطق عراق، تبديل به چالشی جدی برای دولت مرکزی بغداد شده است.

همزمان دکتر " حيدر العبادی" عضو پارلمان عراق و سخنگوی حزب الدعوه (حزب تحت رهبری نوری مالکی نخست وزير عراق) در گفت و گويی اختصاصی با روزنامه هافينگتون پست آمريکا خواستار مداخله نظامی آمريکا در بحران عراق شد و گفت اگر آمريکا به مواضع داعش در عراق حمله هوايی نکند، بغداد مجبور است از ايران يا ترکيه درخواست کند که اين کار را انجام دهد.

اين سياستمدارعراقی که رييس کميته مالی مجلس و نامزد نخست وزيری عراق در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ بوده ، با اشاره به اينکه : ما منتظر دريافت حمايت و کمک از آمريکا هستيم ، افزود: عراق قادر است با يک حمايت و پشتيبانی کوچک انسجام خود را حفظ کند و نيروهای عراقی قادرند در صورت کسب پشتيبانی هوايی، از بغداد در برابر حملات گروه داعش حفاظت کنند.

العبادی اعلام کرد داعش نه تنها تهديدی برای عراق بلکه تهديدی برای همه کشورهای غربی و همه کشورهای جهان است چون به گفته او داعش با هر گروه و کشوری که عملکرد اين گروه تروريستی را قبول نداشته باشد، دشمنی می ورزد.

درخواست رهبر داعش برای هجرت مسلمانان به عراق و سوريه/ سخنگوی حزب مالکی: آمريکا بمباران نکند از ايران درخواست می کنيم

همزمان با اظهارات العبادی مبنی بر احتمال درخواست عراق از ايران برای حملات هوايی مواضع داعش در صورت عدم حمله آمريکا، امير عبداللهيان معاون وزارت خارجه ايران که به مسکو سفر کرده است با متهم کردن آمريکا به ايجاد فتنه گروه داعش در عراق، اعلام کرد در صورت درخواست دولت عراق ايران قادر است به اين کشور سلاح بفرستد، اما تهران برنامه ای برای اعزام نيروی نظامی به عراق ندارد.

معاون وزير خارجه کشورمان با اشاره به اينکه عراق دارای نيروهای مردمی قوی برای حفاظت از اين کشور در برابر تهديدات است، گفت تا کنون دولتمردان بغداد از ايران درخواست کمک تسليحاتی نکرده اند.

عبداللهيان افزود: "در صورت درخواست بغداد در چارچوب قراردادهای بين المللی سلاح لازم به اين کشور برای مبارزه با تروريسم خواهيم داد."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016